3.23.2013

Tacokväll och Maraislördag.


Igår åkte vi till Mederic, som är ett ställe där svenska skolan (som Johanna går i) brukar hänga i, för att äta middag med hennes vänner. De hade lagat massa tacos! 

Så vi åt och hade det trevligt tillsammans. Så sjukt gott med tacos förresten, det var så länge sedan jag åt det.


Och så drack vi vin för att komma i partystämning.



Och tog svenska skolans nutella...*busiga*


Max och Sara! Så härliga personer.


Gullegos!

Fina Cissi.


Max och Johanna.

Elias.

Sen gick vi ut hela högen. Några hade tänkt åka hem och plugga men som Vendela sa "herregud, det är typ sommarnatt ikväll, det måste man ju embrace:a". Vi åkte och dansade till hiphop och gamla 80talshits på ett SUPERNICE ställe som hette Point Ephèmere och sedan vidare till PomPom där vi träffade personer som gick på min skola förut, bland annat Fannys pojkvän! Dansade oss helt svettiga och tog sedan taxi hem efter en döbra kväll.


Idag har vi varit trötta och sega men gick ändå upp i hyfsad tid för att åka till Marais. 
Vi stötte av en slump in i Sara och gick med henne för att köpa yoghurtglass (<3<3) sedan mötte vi upp Elias en snabbis.




Blondie-brownie-blondie-brownie

Vi satt länge och pratade om jobbiga saker som svartsjuka i vänskapsrelationer. Svartsjuka när det kommer till vänner och inte förhållanden är inget man pratar om så mycket (upplever jag) men det är ändå vanligt och JOBBIGT som fan. 

!!! <3 

Jag var tydligen väldigt franskinspirerad i dagens klädval; med randig, långkjol, hatt och rött läppstift. Och scarfen, inte att glömma. 


Sen gick vi till Seine där vi picknick:ade (kex och hummus såklart) och planerade kvällen.

Det var disig sol, ljummen luft och alldeles bedårande vackert. 

Mysig dag med min fina person. 

2 kommentarer:

  1. jag hittade din blogg genom floras blogg för några veckor sen och har följt flitigt sen dess!!!!! satt och läste precis som vanligt nu och så ser jag elias som gick i min paralellklass förra året! orkar inte hur "liten världen är". jaja. din blogg är skitbra, hejdå

    SvaraRadera
  2. Wææ så fin og fransk og chic du så ut!!

    SvaraRadera