3.22.2013

En liten resa

Hej! Vet ni vart jag befinner mig? I Paris. 

Igår gick jag upp tidigt, tidigt för att ta flyget till Frankrikes huvudstad där (om någon nu missat det) min bästa vän Johanna bor sedan september förra året.

Jag landade i ett grådimmigt ljummet Paris och tog flygbuss till innerstaden. Mötte Johanna och vi kramade sönder varandra efter nästan 3 månaders längtan. Redan på metron hem till henne kändes allt som vanligt, vi är typ det mest självklara jag vet. Johanna bor i Montmartre hos en fin värdfamilj och efter att ha fastnat ett tag i hennes säng (vi hade en del att prata ikapp om) promenerade vi mot Sacre Coeur. 

Jag var så HIMLA glad över att vara där, med henne. 

<3

Vi promenerade omkring i armkrok och pratade sönder våra röster.

Sedan blev vi lite hungriga och gick för att köpa HUMMUS(<3), brieost, chips, tuc-kex och varsin kall öl. 

Min fina person! Vi satt vid kanal Saint-Martin, träffade en trevlig person och frös om händerna. 

Vips så var det nästan middagstid. Vi skulle äta middag hos Johannas vänner och gjorde ett stopp för att köpa vin.

Tog tåget till kompisarna men gjorde ännu ett stopp på ett Boulangerie. 

Baguette! 

Det duggregnade och jag fick sommarkänslor. Vi kom fram till Vendela och Julia, där de hade lagat finmiddag med pasta och stekta champinjoner. 
ASSÅ!!!!!!! 

Tog inga bilder på varken middagen eller de andra, men vi hade det så sjukt trevligt i alla fall. Blev helt glad över att inse hur bra Johanna har det med de här personerna i den här staden. 

Idag följde jag med till hennes skola och var med på en psykologilektion (så kul). Sedan åkte vi till Pigalle för att dricka gott icke-parisiskt kaffe på ett nice café. Så planerade vi ett FETT (men hemligt) projekt.


Johanna köpte svenskt godis och ett par skor och jag gick mest och åh:ade över hur glad jag var och hur varmt och skönt det var i luften.


Vi promenerade till Montmartre för att gå hemåt och också hitta glass till mig. 

Jarrå!!! Mint+toblerone-glass. Dog.


Så gick vi hemåt och jag dog gud-vad-vackert-allt-är-döden.

Nu piffar vi och ska snart äta middag med massa kompisar till Johanna. Ikväll ska vi dansa och bara ha det så bra. Vi hörs kanske imorgon men nu ska jag njuta av den här staden och framförallt personen som bor här. Mmmm åh jag är så GLAD.
Adieu! 

1 kommentar:

  1. ÅH JAG DÖR och är så avundsjuk!
    Du verkar ha det fantaaaastiskt.. Åååh..
    Hur varmt är det i luften???

    Och var hittar man godaste glassen??

    Bilderna är vrålvackra, förresten.. (speciellt de kärleksfulla på dig och Johanna).

    SvaraRadera