3.07.2013

If

Det är så mycket i mig som vill ut, ja som jag vill berätta om. Det går inte bra alls med det, meningarna blir B A J S. Jag hämmar mig själv och det är så otroligt frustrerande.

Har blivit så rastlös det senaste året. Mindre svartsörja men mer tickande på något vis, inte alls harmonisk någonstans. Eller jag vet inte vad vet jag?

Vill berätta om kärleken till teatern och självförakt rädsla 

Elias och hur han är det bästa som någonsin hänt mig och hur jag säger till alla inklusive mig själv att jag är så lycklig för att vi ska följa våra drömmar och att vi kommer gifta oss sedan när vi är klara men innerst inne är jag l i v r ä d d. Vet ingen värld utan honom trots att jag är så mycket självständigare nu än någonsin. 

Jag vill berätta om en blond lugg och personen bakom den som är, tillsammans med mig, en helt idiotisk men samtidigt självklar kombination. (kanske den bästa jag vet)

Vill berätta om avundsjuka svartsjuka egoism  hur det bultar innanför bröstet som en jävla trähammare som vill uuuuuu

u
u
t

Jag är så jävla rädd för att titta tillbaka på det här när jag är äldre och tänka vad skönt det är att inte vara bräcklig tonåring längre jag är så jävla rädd för att se ner på mitt nuvarande jag och






Idag var det sol men jag kände mig fångad i en egen bubbla hela dagen 
Sitter vid medborgarplatsen med Martin Fanny Maria, de pratar om Grotesco jag frågar "Vad är grotesco och 9gag för humor egentligen? Vill kunna kategorisera  så att jag kan säga 'den humorn är inte min typ av humor'" 

Ett ljuvt moment jag njöt 


Varför låtsas jag så mycket? Nej åh nu blir ordningen helt fel. Jag njöt på riktigt på bilden ovan, jag låtsades inte då alltså nej nej. Ibland blir jag bara så TRÖTT PÅ MIG SJÄLV

"Teater är fantastiskt för att då är man helt hundra procent äkta. Det är cirka det enda som är äkta."

Längtar tills imorgon (24 minuter gud jag borde sova) då det är en helt ny dag. Heeelt nyyy redo att fyllas det är BARA (nästan) upp till mig hur den dagen blir

Ha ha jag är så svängig och så påverkbar orkar inte 

Det bara känns ganska mycket inuti just nu behöver kanalisera offentligt är det ok eller? 

2 kommentarer:

  1. Bloggen är bra för att ventilera sig.

    Och vet du? Jag har faktiskt varit lite förvånad att du inte känt det du beskriver nu. Rädsla inför framtiden - du visar alltid så mycket pepp och lycka, men naturligt är ändå tveksamhet, och att man är rädd. För man vet ju faktiskt inte. Man vet ju ingenting.

    Kanske är det det som är tjusningen?

    SvaraRadera