3.09.2013

i min väska

Den här veckan har vi haft en gästpedagog på våra teaterlektioner. Hon gick på samma linje som oss innan och nu jobbar hon med performance och skriver pjäser bland annat. Den allra första övningen vi fick göra var att göra en kort (60 sekunder för att vara exakt) presentation av oss själva - genom vårt väskinnehåll. Det var FANTASTISKT roligt att lyssna på allas presentationer. Trots att de bara var en minut korta och trots det faktum att vi känt varandra i snart 3 år så kändes det ändå som om man lärde känna varandra liiite bättre.

Här är vad jag nästan alltid har i väskan:

Underkläder, laddare, läppstift, handkräm, nycklar, nagellack, kalender, färgpennor, parfym, eyeliner och plånbok med busskort bankomatkort och ID.

Läppstiften växlar jag mellan typ varannan dag, fast den till höger är nog en favorit ändå. Jag försöker att alltid ha med mig handkräm då jag tvättar händerna ungefär en/två gånger i timman. Eftersom att mina föräldrar är frilansare är det nästan alltid någon hemma och (skäms lite för att säga detta) jag har aldrig ägt en hemnyckel. Nyckeln ovan är min första och den går hem till Elias : )

Jag sminkar mig inte så mycket och nästan aldrig med foundation och så, det enda som känns viktigt att ha med sig är flytande eyeliner. Den här är från H&M, 50 (!) kr och funkar superbra. Har oftast med mig någon parfym (äger typ 6 stycken...) och alltid plånbok såklart. Brukar ha en stor fylld med gamla kvitton och skräp men så fick jag den här fina portmonnän av Klara Tuva när jag fyllde år. Skönt att ha en liten med bara det nödvändigaste.

Jag sover borta (Elias eller Maria typ) lika ofta som jag sover hemma och om jag inte har en väldigt liten väska så har jag alltid med mig flera trosor. Mobilen såklart plus mina bästa urban ears. Och smycken, väldigt viktigt. Dock är jag dålig på att plocka ur mina väskor så jag kan tro att en favoritring eller ett par örhängen är borta sedan hittar jag de i botten på någon väska jag inte använt på ett tag. Men silversmycken har jag alltid med mig på mig i väskan fickan osv.

Ikväll kommer förhoppningsvis bli så himla roligt, men det får ni höra om imorgon : )

1 kommentar:

  1. Jag vill också släpa runt på sådär fina underkläder och läppstift! Min väska är full med överlevnadsutrustning för att jag inte ska behöva köpa mat/kaffe/vatten när jag pluggar, det ser inte alls sådär trevligt ut som i din väska. ;)

    SvaraRadera