3.19.2013

Om Stockholm brinner åker vi dit

Hej på er!
Ser ni att jag ändrat lite i bloggens utseende? Det gamla kändes så mycket höst så jag gjorde en vårigare version.

Jag är så himla trött på vinter nu. Vet att den meningen är uttjatad men vad som känns uttjatat är VINTERN OCH LIVET. Går runt med en ständig känsla av att inget är kul. Hatar den känslan. Likgiltigheten.

Därför ger jag er och mig själv lite vårpepp nu. Som jag skrev till Fanny i ett sms nyss: "Dagdrömma är en bra verklighetsflykt tills dess att livet känns lite roligare igen" (Även om en ska carpa nuet osv.)

Tänk att...

Kunna sitta i fönstret, bli bländad av solen och inte frysa alls.

Sitta utomhus i endast jeansjacka eller kofta på rasterna.


Bara vilja hänga med alla hela tiden för alla är så glada och fulla av liv. Sitta på UTESERVERINGAR och dricka vin. Uteserveringar måste ju vara top 10 bästa som finns.

Ha picknick vid kajen i Gamla stan.



Äta glass i solen.

Gå ut på morgonen, barfota, men inte frysa om fötterna pga. solvarm asfalt.

Ha mösspåtagning och dödspeppa inför studenten. Halvt inse att det faktiskt kommer hända inom en snar framtid.

Cykla till bussen.

Känna doften av växtlighet igen och se varje dag hur allt blommar upp och växer till liv.

<3

Ha kvällspicknick i vitan. Dricka folköl och leka lekar.

KÄNNA SOLEN I ANSIKTET

Bli skjutsad på cykel hem i gryningen efter en rolig natt.


Bara vara sådär sprudlande lycklig som man är på våren.

När jag tittar ut genom fönstret ser jag tunga snöflingor och grå himmel; allt ovan känns så jävla långt bort idag, men vet ni? Det är bara någon månad bort. Håll ut håll ut snart ska vi blomma igen! 

2 kommentarer:

  1. Åh, så fin påskgul och vårig färg! Den gjorde mig genast gladare. Plus att det ju är min favoritfärg.

    Och sommaren.. Fresta mig inte! Tittar man utanför är det ju snöoväder..

    Vad har du köpt klänningen i de sista bilderna? SÅ FIN!

    SvaraRadera
  2. ÅHJA, snart åker du! Så kuuuul du kommer ha det! Du får verkligen ta vara på tiden med Johanna nu, så sällan ni ses!

    Ochdu, klänningen var så fin, så om du funderar på att slänga den - sälj den till mig istället! ;)

    SvaraRadera