3.12.2013

Myshörnan

Hej! Flora länkade till den här lille platsen för några dagar sedan så nu har det kommit en del nya personer hit. Jag hoppas att ni vill stanna! Tänkte berätta lite vem jag är vad jag gör osv så att ni inte känner er förvirrade. *Ursäkt för att tala om mig själv* (1. Har en del narcissistiska drag.)

Hej! Jag heter My och är född en tisdag för 19 år sedan. Mina främsta signalement är väl mitt bruna korta hår, mina bruna runda ögon, mitt gluggiga leénde (har glugg mellan varje tand+ganska stor trekantsglugg mellan framtänderna) och min rumphaka. Jag skulle i alla fall beskriva mig så. Jag är nyfiken på livet och människor, ibland för nyfiken för mitt eget och andras bästa; kan tydligen tränga in på andras integritetszon då jag inte riktigt tänker efter vad de vill dela med mig. Jag är envis och ganska dominant. Är ganska impulsiv intensiv ihärdig, trots att det ibland ställer problem/är jobbigt för mig själv och andra är det egenskaper jag tycker om hos mig själv.

Jag bor på två ställen:

I den här citrongula villan...

Och i den här lägenheten på 38 kvadratmeter.




På ställe nummer 1 bor jag med min finfina familj bestående av: Mamma Helena som är frilansare, skriver och fotar om bland annat trädgård. Hon är smart, empatisk och lyckas med allt hon vill. Pappa Svante som är pianist, egensinnig, rolig och lagar världens godaste pasta. Ossian 13 år som åker skidor (gör volter och sånt), går i skolan och är mjukaste finaste lillebrodern som finns samt vår dvärgpudel Ringo som är tokig och söt. Vi bråkar väldigt mycket men jag älskar dem mest av allt på jorden ändå! Bästa familjen.

Florasblogg.se_files_2011_02__dsc0770_largeI lägenheten bor personen ovan. Han heter Elias, är ett år äldre än mig och nästan min totala motsats. Han tycker om klassisk musik, naturen, matlagning, djur, finöl och är den lojalaste personen jag känner.



Elias är även min pojkvän och vi är (FETT) kära i varandra sedan 3 år tillbaka. Eller okej, i maj är det 3 år sedan. Han är det bästa som någonsin hänt mig.

Jag går mitt sista år i den här skolan: Södra Latins gymnasium. Är så himla glad att jag fått spendera 3 år av mitt liv på just den här platsen. Här kan ni läsa mer vad jag tycker om Södra.




Jag har turen att få hålla på med min största passion under skoltid då jag går teaterlinje. Att gå teater är helt FANTASTISKT. Vi har fått en jobbig men megafin sammanhållning och jag har haft/har så himla kul.



Jag är vegetarian. Ä l s k a r hummus, skulle kunna äta frukost till lunch och middag, är lite popcorn-beroende och glass är det absolut godaste jag vet.

Har älskat att läsa sedan jag var liten men hinner inte (läs: prioriterar det inte) längre.


Bland det bästa jag vet är att träna och jag har brunt bälte i karate, har spelat fotboll i flera år och nu spelar jag tennis en dag i veckan sedan 4 år tillbaka.













När jag inte går i skolan, är med Elias eller spelar tennis så umgås jag med mina helt fantastiska vänner. Exploderar av kärlek till dem. Vi fikar, dansar, dricker öl, äter middagar, pluggar, har sleepovers, picknickar, klär ut oss, gråter, kramas, skrattar osv. De gör varje dag lite finare, bättre och roligare.



Jag tycker om att klä mig i hatt, gult, svart och prickigt. Lyssnar på cirka alla musikgenrer som finns utom hårdrock och dansband men just nu har jag hip hop-period. Jag har en fäbless (har alltid velat skriva det) för elefanter och mitt favoritord att säga är PEPP. (Mycket pga. innebörden såklart)

Här skriver jag om allt ovan plus liiite till. Hoppas ni gillart.
PS. Fick en kommentar av en anonym att hen hade sett mig på café opera men inte vågat säga hej. Om ni skulle se mig någon gång, SNÄLLA säg hej. Jag är (förhoppningsvis) superrrrrtrrrrevlig! Älskar att möta nya människor. : )

5 kommentarer:

  1. Åh, din rumphaka! Den hade jag inte ens tänkt på tidigare, men nu när du säger det så. Så charmig du är. Förresten har jag nog tjatat ut dig om din glugg redan, men den är ju för fiiiin...

    OCH JAG SÅG EN BILD PÅ MIG! *helt superrörd och lite tårögd*
    Förresten är jag lite kär i din klädstil, jag med, med dina fina klänningar. Jag skulle inte passa i all den där sofistikationen med små detaljer och lite hippie-tendenser. Tyvärr.. :(

    SvaraRadera
  2. Hej My! Jag är en av dom som nyligen har hittat hit och din blogg är ju bara för fin. Och du med förresten! Hejhopp!

    SvaraRadera
  3. ofta du har värsta kändisbloggen så att folk känner igen dig på stan och grejer!!! (avis) hehe

    SvaraRadera
  4. vart kommer din hatt ifrån? himla fin. Du med för den delen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gina tricot, faktiskt! Tack blir så glad!!! :) :)

      Radera