3.06.2013

Onsdagslista

upprör dig
1. Trångsynthet
2. Sura busschaufförer (standardsvar sedan min debut i kollektivtrafiken.)
3. Orättvisa anklagelser från mina föräldrar
4. Fulla äckliga män
5. Särskrivningar (jag är ingen språkpolis, gör säkert många fel, men typ "jätte kul". Gud.)

gör dig glad
1. Mina hallonrosa urban ears.
2. Sms från Flora
3. När min mamma är glad
4. Klassöl
5. Bra musik


du älskar
1. Känslan när man varit produktiv
2. När jag sover hos Elias och han börjar jobba innan jag ska gå upp till skolan när han kommer tillbaka till sängen och luktar nyduschad.
3. Sitta på uteserveringar första riktiga vårdagarna.
4. Min familj
5. När skorna möter dammigt grus i början på våren


(Brutalt stulen från Flora)

låtar du drogar (för tillfället)
1. Svedberg & The Hillside Stranglers – Only Place I Know
2. N.W.A. – Express Yourself
3. Flight Facilities – Crave You (feat. Giselle) [Radio Edit]
4. David Bowie – Heroes - Single Version;2002 Digital Remaster
5. Zara Larsson – Under My Shades (Alltid ska en låt vara lite skämmig)

du gjort idag
1. Vaknat
2. Duschat
3. Kokat ägg
4. Ätit frukost
5. Druckit kaffe
(vaknade för en timma sen)


Ovan är från denna stund; borstade tänder och redo för att gå iväg. Ska plugga med Maria på mitt stammis pluggfik. 

som händer i helgen
1. På fredag är det ju internationella kvinnodagen, då ska jag demonstrera!
2. Förhoppningsvis äta middag med Molly
3. Dricka vin med Alice
4. Ta vara på dagarna
5. Storhandla med familjen och Elias till lägenheten. SKÖNT att ha lite kikärtor och ägg i köket igen. Plus hänga med dem såklart.

(Lista från Iris)

1 kommentar:

  1. Gud, finns det något värre än särskrivningar? Jag får grava dåndimpsutbrott av det. Usch och fy.

    För övrigt håller jag med dig totalt om produktivitetskänslan. Fantastiskt skön känsla - hade jag aldrig tänkt på :))

    Ja, vi firar 11 månader när vi är i Paris. Haha, tänkte på det - attans att vi inte firar ett år där. Men men, Paris är Paris och det kan inte bli bättre än så i alla fall!

    Ja, jag läste Wilderness. Urmysig blogg, ju!

    Åååh. Nu längtar jag tills du åker så jag för höra om hur du har det och peppa ÄNNU MER till när jag åker och efteråt kan berätta hur jag haft det. TIHI.

    SvaraRadera