3.03.2013

Sportlovsveckan genom mobilen.

Imorgon börjar skolan igen. Känner mig faktiskt, efter en veckas GOS, taggad på att plugga/jobba/träna/hänga/leva lite igen. Rutiner, planering och fylld kalender. Back to mitt normala jag så att säga. Även om denna vecka varit väldigt hääärlig:


Inledde lovet med att ha 19årskalas med tema kontinenter. Delade in alla inbjudna i olika kontinenter och så skulle de klä sig efter ett land från den kontinenten. Jag var havet, det som binder samman alla kontinenter. Tyckte jag var fyndig men alla andra var så mycket bättre utklädda, jag var ju bara blå he he. Bilden i mitten är Maria som duschar sin fina Sandqvist-väska efter att en vinflaska läckt : ( Men väskan klarade sig! Tjoho!

Har vaknat upp bredvid min kärlek majoriteten av dagarna <3 OCH har vaknat av att solen skinit in genom mina fönstren. Finns det något bättre? Nej.

Har tagit hand om vår hund Ringo då hela min familj varit i Åre. Vi har lekt i snön och så har jag badat honom. Ringo hatar att bada. Säger "Ringo, kom så ska vi bada" och då vips är han under en fåtölj. 

Har ätit så sjukt bra frukostar. Åh alltså frukost: top 10 bästa som finns. Den andra bilden är Marias frukost för den var så fin.

Och så improviserade jag ihop en lasagne fast med zucchini istället för pasta. Ok är inte bra på att laga mat men kreativ är jag fan. Hade morötter, zucchini, mozzarella, krossade tomater, salt, peppar och mycket vitlök. La allt i lager och så in ugnen i typ 20 minuter. Blev supergott!!! Nästa gång ska jag lägga zucchinin i papper innan så att vattnet rinner ut + steka lite. Mmm. 

Hade en megamysig eftermiddag med mina älskade Agnes och Gloria. Vi hade hunddejt, satt i solen och drack kaffe UTAN JACKA och kollade lite i butiker. 

1. Bubbelgumskul. 2.*NJUTER AV SOLEN* Lol på de här bilderna, var bara tvungen

1. Har pluggat lite! (Så stolt). Här pluggpausar jag på golvet. Min matta äger så mycket för den är grön och lurvig så när man ligger ner och blundar kan man låtsas att man ligger i gräset. Speciellt om solen lyser in! 2. Jag och Elias har kollat på alla Harry Potter-filmer och jag har blivit helt frälst. (På nytt liksom). Älskar Snape, älskar Alan Rickman.

Sussade hos min Mary och vi åt nice frukost i solen (inomhus alltså, eh) och så drack jag ju cava med Flora i torsdags för att fira att mars är här! 

Har inga bilder från igår, men det här är när jag står och väntar på Martin utanför Charlies. Jag drack öl med honom och andra roliga personer sen mötte jag ett annat gäng kompisar och hängde på Marie Laveau i ett par timmar. Hade så HIMLA trevligt men ändå gick jag därifrån INNAN stängning för att krama om Elias som låg hemma. Partyprinsessan inom mig är på semester : ( *Skrattar generat*
Nä fick faktiskt bara abstinens efter min pojkvän och det är ju fint. 

Tack adjö fina sportlov! 

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt sportlov du haft! Ditt livs sista också, inte sant? Verkar verkligen som du tog ut det mesta ur det, och det är ju fiiiint :D :D :D

    Bästa med lovet? EN MENING! (utmaning!)

    SvaraRadera
  2. Åå hurra så koselig!

    SvaraRadera