5.31.2013

Finmiddag och känslosvall


Jag är så jävla genomlycklig. Är rädd (framtiden blablabla), men lycklig rakt igenom. Denna dag inleddes dock med orosgråt. Det gör så ont när den en älskar mår dåligt. Hjälplöshet och så vidare.

Nu till trevligare saker, igår kväll till exempel:

Jag och den här personen, Johanna, hade planerat en middag för Alice på Trädgårdens nyöppna restaurangdel. Den vackra personen ovan har jag lärt känna genom Södra Latin och främst kanske Freja. Johanna är beundransvärd, hennes karaktär är så unik. Hon är liksom lugnet själv. Och så himla himla empatisk och smart.

Jag och Alice <3 Vi skålade för hennes födelsedag (som var i november, hehe) och att vi klarat oss i genom gymnasietiden.


Saknat henne så jävla mycket alltså


Maten var så STÖRT god. Jag åt blomkålspuré med blomkålsbuketter, grillad sparris och så tabbolueh vid sidan av. Fast vi smakade mycket av varandra, till exempel åt jag musslor för första gången (har inte vågat innan). Så pratade vi så klart, om saker som hänt och om framtiden. Diskuterade och peppade varandra. Två av mina absolut klokaste kompisar gud alltså.

Den här bilden mailade vi till vår andra Johanna. Vi planerade massa bra saker vi fyra tänkte göra.

Eftersom vi var på Trädgården och de spelade bra musik så dansade vi. Sedan åkte jag hem med Johanna och fick gå ett extravarv runt kvarteret för att prata klart. Somnade sedan bredvid henne. Fin fin fin kväll.

I morse köpte jag två juicepaket och åkte till teatersalen där vi dukade upp inomhuspicknick.

Emma och Hannah hade hållit i en teaterlektion dagen innan där de delat ut lappar med allas namn på, där vi fick skriva små hälsningar. Det fortsatte vi med idag.

Vincent och Felix spelade upp en låt de skrivit som var helt bäst <3!!!!

Och så pratade vi om vad som varit sämst och bäst med de här 3 åren.


Sedan gick vi till Mosebacke. Pratade första intryck av varandra och delade knäppa minnen. Och så fick vi läsa våra lappar också. Jag får känsloöversvämning av dessa människor. <3

Nu är mina ögon helt torra och jag är liksom lite efterskakis i kroppen, känner mig tom och uppfylld på samma gång. Och jag har inte ens tagit studenten än. Den dagen kommer bli min död (och mer liv än någonsin.)

Snart kommer Oskar hit på middag och sedan väntar sommarnatten! Vi hörs imorgon, fast snarare på söndag. Ha en fantastisk helg alla finisar därute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar