5.13.2013

Den där sommarlistan

Mina planer för sommaren:
Först och främst ska jag ta studenten (!!!) och en vecka efter det ba njuta/ha livskris- & panik. Den 23 juni åker jag till Italien för att stanna där i knappt 3 veckor.



Ska äta sjukt mycket caprese+glass, bada och hänga med min familj


Första veckan med Elias<3

och sista dagarna med Flora, sedan ska jag och Flora fortsätta därifrån med tåg. IiIiIihh DÖR




Annars ska jag vara mycket i Stockholm och suga ut allt bra ur sommarstockholm. Ska åka till Skeppsholmen med Flora, dansa på f12, bada i ett för kallt vatten, parkhänga tills jag tröttnar (dvs aldrig) och gud nu kom jag på att Johanna för sjutton är hemma då, så jag ska hänga sönder med henne. Plus Way Out West i augusti om jag har råd! Villvillvill.


Bästa sommarstället:
Italien är ju sommar för mig, de veckorna jag spenderar där är obeskrivligt bra. Annars älskar jag Västkusten och Gotland på sommaren.

Favoritblomman:
Eh. Sjukt otypiskt mig att ha en favoritblomma. Kan ju inte namnet på några :-/ Igår lärde mig Elias namnet på en pärlhyasint, den var väldi fin. Tycker de flesta blommor är sjukt fina! Utom typ maskros då. Min favoritfärg på blommor är orange och körsbärsrosa.
Här badar jag helst:
Havet alla gånger. I höga vågor!!! MmMMm
Bästa sommarplågan genom tiderna:
Säger som Fanny: Euphoria förra sommaren. Och så blir jag så himla glad och pepp av Yolanda Be Cool – We No Speak Americano - Radio Edit, som spelades k o n s t a n t sommaren 2010. Tänker på när jag sprang omkring nykär och lycklig på Arvikafestivalen. Ahhh
Det här lyssnar jag på i sommar:
Sommarpratare, dunkadunkapepp och sommarregnsmusik (:sommarregn)
Det här tittar jag på i sommar:
Himlar, hav och på personer jag tycker om. Kanske mysfilmer, kriminalserier eller barnprogram regniga dagar.
Favoritdoft:
Solvarm hud, grillat, efter regn-doften, bär, dammiga gator, hav, nyklippt gräs, AH krupp nuuu 
Den ultimata sommardagen:
Innehåller: picknick, parkhäng, grillning, balkonghäng, uteserveringshäng, bad vid klippor och hav, underbara människor, dans under bar himmel, båtåkning, svett, skratt, lyckorus, kramar, glass och hångel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar