5.27.2013

27 maj

Idag tänkte jag att vi skulle titta på hur jag & Elias firade vår ettårsdag.

En torsdagskväll tog vi båten ut till hans landställe, Runmarö. Vi promenerade i fyrtiofem minuter och han berättade för mig om ställen vi passerade, ställen han hållit kär sen barnsben.

På fredagsmorgonen, alltså på vår 1årsdag, bakade vi scones som vi sedan åt i sängen. Vi åt sjukt mycket scones i början av vårt förhållande. Elias bakade de alltid och åt sedan nästan inget, efter kanske 2 år ihop berättade han att han egentligen inte tyckte så mycket om scones, utan mest gjorde det för min skull. Haha. Fint ändå.

Så tog vi cykeln till sjön för årets första dopp. Här är min älskade person, fast bara 17 år.

Vi simmade ut till en sten mitt i vattnet där vi schamponerade varandra.

SÅ JÄVLA KÄR

På kvällen åt vi pasta med pesto (vi åt ALLTID pasta med pesto förut) och drack vin.

Sen bestämde vi oss för att fiska.

Fiske är ett av Elias stora intressen och jag har (hade) aldrig förstått grejen med det, tyckte bara det kändes tradigt. (Kanske för att jag tidigare bara metat, hehe)

Så Elias bestämde sig för att visa mig varför han tyckte om det så mycket. Vi rodde ut med lilla båten.

Och när han stod där kunde jag se genom honom spänningen i att fiska. Väntan på napp, kampen efter det och vinsten sedan.

Jag fick pröva såklart men var dålig på att kasta :-/

Sedan satt vi i båten, hånglade och allt var tyst och stilla. Ett av mina absolut finaste dygn med den finaste jag vet.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Och idag har vi varit vi i 3 år. 1096 dagar.

Jag älskar honom som ingen annan. 

3 kommentarer:

  1. SÅ fint inlägg. Förhållanden är så fina. Har själv varit i ett i fyra år nu. Gud så lätt det är att bli nostalgisk över att se bilder man har samlat på sig under dess.. minnen man har alltså. Tack för att du delar med dig av dina!

    SvaraRadera
  2. Men åh! Ettårsdagen, det var länge sedan det.. Hur ni har hållit ihop så fint sedan dess.. Jag hoppas få se ett ordentligt inlägg från treårsdagen också, va? :)))

    Och typ finaste grejen att han åt massa scones för din skull? Hahaha, sitter här och fnissar för mig själv! Mendu, när ni åt det på ettårsdagen, gillade han det mer då?

    Ps. Ja, mitt jobb är fantaaaastiskt. Och du vet ju hur det är att jobba med barn, så sjukt givande!

    SvaraRadera
  3. Jag mår äckligt dåligt och så går jag in på din blogg och vänder helt och hållet till zuperglad. TACK

    SvaraRadera