5.16.2013

Join the revolution

Ikväll har min älskade klass ES3A skiva. Jag lär ju vilja skriva ett asfett aslångt assentimentalt inlägg sådär vid studenten men jag tänkte tjuvstarta liiite nu. Min klass är 29 elever, från början var vi 32 men ja några har hoppat av. Någon ville gå en annan skola, någon blev kändis. Vi är hälften dansare och hälften teatrare men har genom åren läst alla andra ämnen tillsammans. Då vi lagt ner mycket tid på teater/dans har vi ändå blivit ganska segregerade och det har väl varit tråkigt men nu har vi liksom accepterat det och då har gränserna suddats ut mer. Jag älskar varenda en i min klass seriöst de är bäst.

Bara en sådan sak att några på alla hjärtans dag förra året pyntade hela vår korridor ("esterkorridoren": dans och teater) med hjärtan plus la in fina lappar i varje persons skåp.

Här är Kristin och Maria i ettan. Så fantastisk bild, Maria ser heeelt annorlunda ut nu.

Pia, som går dans, är så fascinerande. När hon dansar tappar alla hakan. Hon hade inte tagit danslektioner innan hon började på Södra, utan lärt sig framför youtube. En ba OKEJ. Ah hon är störd, plus världens gulligaste person som ändå säger till när något är fel.

Emma, Jessica och Maria (ja samma Maria som bilden ovan, haaaha). SÅ BRA PERSONER och kolla vad vackra de är <3

Inför en film vi gjorde i tvåan.

Och så vi teatrare i vårt sanna esse. H e h e

Elina och Emma. Vi umgicks inte alls första två åren (typ) förutom att vi läste Matte C tillsammans. Det är nu senaste tiden som jag "lärt känna" de på riktigt och är så himla glad för det men sörjer att jag inte gjort det tidigare. De äger. Så sjukt kloka fina bra människor.

Emma, Felicia och Alessia på mösspåtagningen för ett par veckor sedan.

Hannah och Hanna sover lite <3

Fanny, Lydia, Karolina, Maria. Svårast är det med de värdelösa, hette föreställningen de gjorde nu i trean. Bäst.


*In action*

Vackra Felicia.

Vi gör scenografi i tvåan inför vår föreställning Tystnad, föreställning pågår. 

Och eh....dansar......på lektionen.....*värmer upp*

Martin, Jessica och Emma. I ettan tror jag, vi hade avslutningspicknick i bågen.

Vårt skolfoto i trean.

GUD jag kommer typ gråta ikväll. Är lite gråtmild redan nu. Världens jobbigaste men bästa klass, utan tvekan

Temat är REVOLUTION och jag & Freja är preventivmedel tillsammans. Tror ni ser vad jag är? (Så mycket prickar, blir alldeles snurrig, men jag älskar ju prickar som ni kanske vet) Nu går jag bort mot middagen. Bereder mig för en så helfestlig kväll, aaah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar