5.14.2013

skivor konserter grönska och skypesamtal.


Var på Agnes skiva förra (eller var det förrförra? Dagarna ba flyter ihop) veckan med Emoji(iphone-smileys)-tema och var utklädd till pussmunnen. Anna & Gloria var där och slöt fred efter en extremt töntig men rolig bitchfight ett år tidigare. Hehe.

Sushi & frukost utomhus. Två väldigt bra grejer.

Två blonda favoriter på middag hos mig.

Detta är bra: såpbubblor, gin & tonic, majskolv, halloumi och sparris.

Var på Glorias skiva. Hon blev Partybohem, minns inte vad motiveringen var men hon är i alla fall min partybohem. Festligast mysigast osv.

Glass : )

Bästis i körsbärsblom.

I onsdags hängde jag med den här älsklingen.


Vi var i Friends Arena och såg på One Direction. Kväll i extas s e r i ö s t (och jag började lyssna på detta sjuka pojkband för cirka en månad sen)

Harry Styles *gråter*. Äh ah, onsdag den 8 maj: den euforin och den sorgen. Har gått vidare nu.

Åt både frukost och lunch utomhus i söndags. Till lunch åt jag sallad med massa goda saker. Mm. 

Satte lite potatis/sådde frön med mamma. Först motvilligt. Inser alltid efter ett tag att jag tycker det är mysigt med trädgårdsarbete. Måste bara hänge mig först liksom, hehe

Igår var en så bra måndag. Istället för att gå i skolan gick jag & Maria på föreläsning med Simon Kaiser, som bland annat regisserat Torka aldrig tårar utan handskar, på StDh (Stockholms Dramatiska Högskola). Kursen hette Platsens berättelse och handlade om platsens betydelse för en film/scen osv. Så intressant.

Efteråt gick jag längs Valhallavägen och ba WOW THIS LIFE (he, som ganska ofta)

Sedan gick jag och handlade. Bär, tomater, sparris, mandelmjölk, banan och kiwi. Det blev exakt 100 kr och jag blev alldeles exalterad. (Vet inte hur normalt det är)

Sedan gick jag på föreställning i skolan och när jag kom hem gick jag ut och sprang. Töntiga bilder innan, obligatoriskt



Men dagens bästa var ändå när jag låg på mitt vardagsrumsgolv efter min springtur och ett utländskt nummer ringde. JOHANNA!!! Hade inte hört hennes röst sedan jag besökte henne i mars så vi skype:ade. Läste upp mail, pratade ~love~ och resor. Om en månad ses vi och jag längtar ihjäääl mig

Nu ska jag och Maria planera en redovisning. Ha en fin tisdag, trots regnet (ni som bor i Stockholm i alla fall) PUSS

2 kommentarer:

  1. jag som trodde du skippade jobbet igår pga skola, men du skippade visst skolan också, hoho

    SvaraRadera
  2. Du är en fantastisk människa!

    SvaraRadera