5.19.2013

onsdag ➳ söndag


Mådde dåligt på jobbet ju. Distraherade mig med egopics i den mjuka kvällssolen. Gillart ändå.

Asbra grej om en har ångest/är arg: träna. Här är en efterpic på mig, visst ser jag hård ut? Utsmetat smink pga. gråt och svett h e h e. Fun fact (vet inte om det är så fun men ger er det ändå): När jag tränat blir jag tomatröd i hela ansiktet utom på nästippen. WHY? Det syns inte här men alltså ja.

På torsdagen var jag hemma och drack kaffe samt sydde på p-piller-kartor på en tshirt.

Sen klädde jag på mig barnsliga kläder (glasströja som jag fick av Johanna för 5 år sedan och färgglatt pärlhalsband) och åkte till skolan för att se regiuppspel.

I torsdags hade vi äntligen vår skiva! Detta är enda bilden jag tog, en kan ju fråga sig varför. Det var i alla fall en faaaantastisk kväll.


Blev klassens Unge Werther. Tår i ögat. Min klass är finast. Höll tal också, skakade i hela benen och darrade på rösten (av nervositet och halvsorg) men det var fint att få säga till min klass att trots allt skit har vi vuxit tillsammans och nu är vi typ bäst.

Jag och Freja som preventivmedel. P-piller och kondom men det ser ni kanske. :)

När klubben stängde gick vi några stycken till Montelius och såg solen gå upp. Det var ett perfekt avslut på kvällen, jag och Ahmet pratade kärlek i ett träd och jag låg i Martins famn och drack folköl.

Dagen efter gick jag med min fina pojkvän och åt pizza. ALLTSÅ ser ni hur stor den är eller? Det var cirka första gången jag åt pizza i Sverige och den satt fint. (Om ni undrar var det pesto, parmesan, mozzarella och ruccola på. GOTT.)


Sen åkte vi till Karlaplan och satt på en bänk och kysstes. Elias sa att han fick flashbacks från början av vårt förhållande och det fick jag med! FINT moment. Så tog vi sanslöst många bilder och på grund av min dumma beslutsångest lägger jag upp onödigt många här, hehe.

Vi skulle på Älska mig med Alex Schulman. Om vår samtids sjuka bekräftelsebehov.


Det var så så så bra. Rörande, roligt, radiant helt enkelt

Igår klädde jag ut mig.

Mötte upp denna underbaring

Och denna! Har ni sett vad vacker! Jag dör!

Vi skulle på skiva med temat fullmoonparty, därav min (och de andras) härliga utstyrsel.

Skivan hölls i Ulvsättra gård i världens bästa lada. De hade dukat upp med långbord och pyntat med ljusslingor överallt. Jag gick runt och wow:ade hur länge som helst innan jag kunde landa.

Titta, en hängmatta till och med. Och så lös kvällssolen in genom ett fönster och dammet dansade i solskenet. Ahhhh

De som höll i skivan var Matilda, Alice, Lisa, Camilla, Emelie och Gunilla.

När alla gäster kommit öppnade de skivan med dans till Afrodites Never let it go. Och så kom det konfetti i slutet! ÄLSKAR KONFETTI!

Så bra tjejerrrrrr

Sen bjöds det på thaibuffé och vinbål ur kannor. Vi pratade, åt och körde Lambo.

Det hölls tal, spexades och föräldrarna sjöng en sång till Euphoria. Så himla roligt.

Mitt hjärta!!!!!!!


Det var sommarkvällsfeeling, vi gick och kissade bakom några buskar och frös inte alls. Kvällssolen var sjukt starkt och jag dog på hur vackert livet kändes

Efterrätt : ) Alice hade gjort chokladsåsen själv!

Här är Anna! En riktig fining som gick i min högstadieklass. Ännu ett plus med kvällen: träffade gamla högstadievänner.

Så dansade vi och satt utomhus och lekte lekar/hade bra samtal/var lyckliga

(Älskar henne). SÅ STÖRT BRA KVÄLL.

Idag mår jag som en mår...efter fest...som förtjänat... (top 10 hatuttryck: "idag mår man som man förtjänar" *skrockar förnöjt*) MEN, häggen blommar och berusar mig med sin doft. Visste inte att det hette hägg, jag smsade bilden ovan till Flora med texten "DOFTEN" och hon skrev: "ÅH JA HÄGG!!" Bra när en har blomkunniga kompisar <3

Hörni, vad livet behandlar en väl ibland (ofta). Nu ska jag steka sparris och kolla på program från SVTs öppna arkiv. Tack för era kommentarer förresten, blir så glad i lilla hjärtat.

2 kommentarer:

  1. Mååå, massa fina bildeeer. Älskar't! Speciellt egobilderna på dig (kan man aldrig få nog av!) och de fina bilderna på dig och Elias.

    ÅÅÅH, så drömskt, flashbacks från förr. Sådant är guldvärt och man blir oftast så rörd och liksom typ ledsen för att det "snart är borta" och man måste vänta för att få den känslan igen.. Ååååh.

    SvaraRadera
  2. Din blogg är så himla fin!

    SvaraRadera