1.04.2013

Tvåtusentolv. Pt. 2

Hej och välkomna att ta del av månad 4, 5 och 6 år 2012. Årets bästa kvartal! Obs, långt himla inlägg.

April.
På påsklovet var jag i vårt Italien i en vecka. Fick kvalitétstid med familjen (<3), läste böcker, träffade släkt och vänner i Antibes, kollade på solsidan nästan varje kväll och åt en massa god mat och glass.
IMG_1220IMG_1234IMG_1244
Kom hem och hängde med min Lisa. Vi drack cava på folkbaren med Peter & Alice och jag hängde upp min nya klänning i fönstret.
Elias hade studentskiva med temat "Jag kom just ifrån..." Jag kom just från tennisträning och Elias hade varit och fiskat, hehe.
Det var läroverksfejd (en tävling mellan de fyra största (?) skolorna i Stockholm) och dansarna i vår klass deltog i dansdelen och vi var ett litet gäng som deltog i teaterdelen. Vi vann! Firade med en öl.
IMG_1247IMG_1397IMG_1414IMG_1415IMG_1412
Det var produktionsvecka och vi byggde upp vår scen och repade mellan 09 och 17 varje dag. Myste ganska mycket också, och turades om att köpa energi i form av godis.
Jag lagade wok till mina tjejer och sedan hade jag och Maria ett par roliga timmar i stan när vi väntade på bussen hem till henne. *Hattkvällen*
Det var Marias tur att fylla 18 (<3) och vi åkte till henne på morgonen innan skolan med kladdkaka och juice. Elle Kari var hemma från Paris en vecka och jag & Johanna åt middag med henne på Indira.
IMG_1425IMG_1434IMG_1437
Det var tillräckligt varmt för att cykla igen och jag bjöd med Elias på en så HIMLA bra föreställning på Dramaten.
En solig dag var det mösspåtagning. ÅH Tina & Mathilda var världens finaste blivande studenter och skolans musikkör sjöng på skolgården. Var lyckopirrig och lite sorgsen också.
Jag och Gloria lämnade en lapp i Agnes port, Marc & Gloria sov över och vi åt scones till frukost.
Åt tomatsoppa med Eva & Adam som middagssällskap och barnvaktade.
IMG_1511IMG_1527IMG_1537
Sov hos Maria minst en gång vi veckan och hon skjutsade alltid mig på cykeln.
IMG_1548IMG_1550IMG_1553
Sedan var det sista april och valborg! Vi var ett litet gäng som åkte till Uppsala och firade i parken med cirka miljoner andra människor. Hade så himla roligt. Tog igen med Molly, lekte lekar, gick på studentfest och dansade på utomhuskonsert. Sedan tog jag, Gloria & Agnes tåget hem någon gång efter midnatt och fortsatte kalasa hos Tore.
Mötte Maria när solen hade gått upp och vi var arga på kollektivtrafik och döda mobiler, men cyklade hem i solsken och somnade gott sedan efter en fin sista april.

Maj.IMG_1591IMG_1604IMG_1607
Det var körsbärsblom i Kunsgträdgården men jag behövde inte åka dit; vi hade blom utanför vårt hus. Var på "Mordgåtan" en kväll med Flora. Så himla rolig kväll med spänning och god mat. Och världens bästa vän såklart.
IMG_1628IMG_1629IMG_1642
Bästa Klara Tuva fyllde 18 och vi dansade på Sommar-öppningen för att fira henne. Innan det åt vi middag hos henne med släktingar och vänner. Så bra kväll.
Hängde med Edvin. Han har man inte träffat på ett tag : ( Han lever livet i LA och är förmodligen på väg mot en karriär. Åh talangfulla Edvin.
9onde maj hade vi premiär med "Tystnad, föreställning pågår". Som uppvärmning innan peppdansade vi alltid till Euphoria <3
Gruppbild!!! Jobbiga, bästa gruppen. Vincent fyllde år en dag och vi gav honom kladdkaka som vi festade på.
IMG_1685 Jag i min kostym: läskig i vit, skir klänning och trötta ögon.
Dansade på Trädgården med Freja och Johanna en kväll efter en föreställning.
IMG_1780IMG_1791IMG_1801
Bra saker med att ha föreställning: Få pastelliga nagellack istället för blommor av finaste pojkvännen och att farmor och farfar kommer på besök från Malmö.
Firade med min grupp när sista föreställningen var gjord. Vi hade picknick i ett vårigt Vitabergsparken.
Dagen efter åkte jag till Berlin med min kör, som också är min gamla högstadieklass. Vi bodde på ett fräscht hostel och åh, Berlin, det var kärlek vid första ögonkastet.
Eftersom vi var på körresa i syfte att sjunga i kyrkor och så hade vi en gemensam läggtid men vi var tonårsrebelliska och smet ut när ledarna trodde att vi låg och sov (fast det kom fram senare att dem hade full koll på vårt regelbrott, haha) Första kvällen hängde jag med Anna & Anna. En gammal bästis och en frenemy (hihi). Vi var på olika barer och klättrade på klubbtak i gryningen. Var lyckliga och köpte munkar för 10 kronor på väg hem.
IMG_1874IMG_1878IMG_1893
IMG_1900IMG_1948IMG_1976
IMG_2021IMG_2030IMG_1962
IMG_2038IMG_1981IMG_1999
På dagarna promenerade vi, åt billig mat, besökte turistattraktioner, gick i second hand-butiker, sjöng och tog eftermiddagsnap:ar för att orka med. (Vi sov extremt lite under hela resan, tog jag snittade 3 timmar per natt. Haha.)
IMG_2137IMG_2130IMG_2155
På nätterna drack vi öl och dansade på knasiga barer och klubbar. Sista kvällen var så underbar, vi var på utomhusklubb vid vattnet som hade sandstrand och dansade i timmar tills vi skulle ta bussen hem till Sverige igen.
Så fruktansvärt bra resa och så fint att hänga med mina knäppa, underbara före detta klasskompisar.

Kom hem från Berlin och var hemma i fyra dagar innan jag skulle iväg igen. Tog igen med Flora och pluggade matte inför nationella.

Dans- och teatertreorna hade sin studenskiva med tema "Gudomligt" och jag & Maria var blomstergudinnor.

Det var helt stört varmt en dag då jag åt glass med Gloria & Flora, jag pluggade lite mer matematik och packade inför nästa resa...

...AMSTERDAM! Första morgonen i vår underbara lägenhet. Elias gjorde frukost på sängen och vi kollade ut ställen på karta.

Så vacker stad. Blir helt pirrig av de här bilderna. Elias drack rosa öl, fotade, vi åt glass vid kajen, gick i antikaffärer och hade kvällspicknick i en park.

Firade vår 2årsdag med frukost på Pancake Bakery, fler cykelturer och glass i fönstret.

På kvällen åt vi indiskt och pussades massa i kvällssolen.

Världens bästa resa. Älskar honom så mycket.

När vi kom hem avslutades maj månad med att han tog studenten! Han var så fin i blå fluga och jag grät - inte han, vi åkte iskallt flak, åt massa mat med hans fina släkt och firade av hos Marc istället för att gå på slutskiva. Så bra avslut på världens bästa månad.

Juni.
Gloria hade fyllt 18 och vi firade henne med bästa festen i hennes lusthus. Rosa ballonger, dans och LOVE.

Johanna och jag dansade på f12 när det var hennes tur att fylla 18, jag sjöng med min gamla högstadieklass på Skansen 6:e juni, bakade tårta till min lillebror och planerade Hultsfred med Agnes & Gloria i Glorias nya lägenhet.

Jag & Maria hade fotbollskväll och blev dränkta i öl på "våra" treors studentflak. Samma dag tog min vackra Flora studenten och jag grät när jag skulle hålla tal till henne för hon betyder så mycket för mig.

Hultsfred! Vi bilade ner och Hanna hade ritat bästa camp-skylten till oss.

Så stört bra festival. Var glad hela tiden, hade ju några av mina allra bästa vänner runt mig konstant i fyra dygn. Enda jobbiga: morgnarna när tältet var fuktigt, att Elias inte var där och att en tjej kissade i Marc & Glorias tältingång. Så himla sjukt. (Synd om henne, äckligt och lite kul också. Festival alltså...)

Det var HELT överbra konserter. Såg bland annat Noah and the whale & The xx (❤)
Kom hem och var i Stockholm några dagar. Samlade nya krafter med glass i sängen, hängde med mina fina och jobbade i en trädgård.

Sen åkte jag till Italien där jag skulle vara i 3 veckor. Umgicks med min familj och familjevänner, åt massa god mat (och ännu mer glass), badade, läste böcker och var lycklig. Älskade Italien.

Sista dagarna av juni kom Lisa & Emma men det tar vi i nästa del tycker jag, det här blir ju så sjukt långt. Alltså min vår- & sommarlängtan nu är inte nådig.