1.28.2013

mitt rum.

Mitt rum speglar ganska mycket vem jag är tror jag. Jag älskar mitt rum men det skulle kunna vara så mycket finare om jag inte tenderade att spara på precis allt (lappar, saker, kläder) och hängde upp saker lite mer genomtänkt.
I alla fall:

Såhär ser det ut när man öppnar dörren. Mina väggar är bruna och så har jag en fondvägg med en fin tapet.


In till vänster står min överfyllda bokhylla. I den finns typ allt; lådor med smycken, skönhetsprodukter, oviktiga och viktiga papper, pennor, suddgummi, parfymer, elektronik, diadem...

Min säng! Ovanför den hänger en elefantplansch som jag köpt på fotografiska och lite foton som jag blir glad av.

De här fotona.

Till höger om sängen står mitt nattduksbord. Ovanpå står en guldig spegel, en elefanttavla som Lisa målat, doftljus och böcker jag läst/ska läsa (nästa jag ska läsa är Bibeln och Darling River.)

Mitt emot sängen står den här tvbyrån som jag älskar. I lådorna finns mest skrivböcker (har så sjukt många skrivböcker) och däremellan finns filmer, böcker och serier. Ovanpå byrån står ett kakfat med smycken och massa olika ljus.

Det här hänger ovanför. En tavla Johanna gjort till mig, en plansch köpt i Paris och två foton på kyssande personer (tehe)

Till vänster om byrån står en spegel och ett staffli.

Nagellack, buddhafigurer, högtalare, lite böcker och saker jag håller kärt.

Hyllzoom 1: Två födelsedagspresenter, ena en bok från LisaEmma och andra en tavla från Gloria, minivattenpipa från Grekland och två lådor med lite saker.

Hyllzoom 2: Karatepriser, böcker, värmeljus och två kort på väggen. Jan Stenmark och en polaroidbild på mig & Flora. <3

Mitt fönster är lite deppigt för blomman är så deppig. Men det är i alla fall lite vykort, ljus och så världens bästa wake-up-lamp.

Här är dörren till min garderob.

Och såhär ser det ut när man öppnar min garderob. Klänningar, kjolar och byxor till höger, i byrån finns tröjor, ovanpå byrån alla miljarder trosor jag äger och till vänster hänger koftor/kavajer/skjortor. Min garderob är ett organiserat kaos.

Gillar prickiga strumpor ni vet. Tror jag har 10 par snart!

Här sitter jag och skriver just nu. På stolen framför datorn, fast det kanske är uppenbart.

Mobilbilder i en inte så fantastisk kvalité, men nu vet ni hur mitt rum ser ut i alla fall. AdjÖ.

3 kommentarer:

  1. Åh, sådant härligt inlägg! Typ gosar in mig i mig själv när jag läser det.

    Synpunkter: Älskar fondväggen, så fin den är! Jag menar, jag älskar ju dessa murriga bruna färger i inredning, och du har verkligen det. Åh, så jag skulle trivas där.
    Massa krimskrams, men det är ju sådant som gör en personlig prägel. Plus att de trots känslorikedomen och småkrafset INTE var stökigt eller oredigt. Duktig My!

    Gillar du elefanter mycket? (hittade ju flera sådana, tehe). Speciellt tavlan som Lisa målade var ju FANTASTISK. Hur kan man vara så begåvad??

    SvaraRadera
  2. Ditt rum är världens bästa. Särskilt sängen <3

    SvaraRadera