1.02.2013

2012-listan

Det blir mycket sammanfattningar, men jag älskar ju listor.

Vilket är ditt bästa minne från det här året?
Alla helt fantastiska resor jag gjort. (Inklusive Sverigeresor som Malmö, Göteborg & Hultsfred.)


I Berlin.


Jag & Flora (❤) på väg till Budapest. Flora har förgyllt mitt år så obeskrivligt mycket.

Vilket är ditt sämsta minne från det här året?
Något av "alla" mina och Elias kaotiska bråk. Att se honom ledsen, att själv vara så ledsen. MammaPappa-bråk. Ledsna vänner. Osv.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Reste ensam med Elias, gick ut lagligt i Sverige (hehe) och säkert något mer men det minns jag inte! Eller jo, jag jobbade! Japp, för första gången. På riktigt liksom. Jobbade som "trädgårdsmästare" i somras och i augusti började jag som personlig assistent.

Vilka länder besökte du?
I kronologisk ordning: Italien (Arabba), Italien (San remo), Tyskland (Berlin), Holland (Amsterdam), Italien (San Remo), Ungern (Budapest), Grekland (Kalamata), Frankrike (Paris) och Österrike (Bad Gastein). Alltså GUD vad lyxigt. Bland mitt livs bästa resor, allihopa! Så tacksam.

Vilket datum från 2012 kommer du alltid att minnas?
Inget speciellt datum tror jag, snarare fragment från en mängd olika datum. Men kanske 15e februari (min 18års-dag), 27e maj (Elias & min 2års-dag) och 1a november (Jag & Johanna återförenades efter två månader isär)



Vad var din största framgång 2012?
Är faktiskt himla stolt över mitt jobb som personlig assistent. Och den personliga utveckling jag gjorde; Känner mig som en snällare och lyckligare människa idag än för ett år sedan.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat (speciellt naturgodis) och öl. Kanske tobak också, men det är det slut med nu!

Största misstaget?
Att börja bruka nikotin. Så himla korkat och det visste jag ju men blundade för ändå. (Men som sagt, det är det slut med nu! Förhoppningsvis, man vet ju aldrig med återfall) 
OCH alla mina oturs-misstag som kostat: spilla vatten på Marias dator, krossa iPhone-skärm 2 gånger, bli av med plånbok 2 gånger.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Elias, mina vänner, min familj, alla resor, teater, väder och att Elias fick lägenhet som automatisk är liiite min. Hehe.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Lagt mycket tankar och energi på onödiga saker, bråkat med Elias och mamma, tyckt illa om mig själv och "bortprioriterat" mina viktiga underbara vänner. (Det har ju mycket med tid att göra.)




Vad önskar du att du gjort mer?
Läst, haft kvalitetstid med Elias, visat uppskattning och tacksamhet och tränat.



Bästa boken du läste i år?
Drömfakulteten av Sara Stridsberg.
Men har läst många bra så skriver några fler: Otroligt högt och extremt nära av Jonathan Safran Foer, Just kids av Patti Smith och Välkommen till den här världen av Amanda Svensson.



Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2012?
34 låtar som känns extra mycket och ja, alltid kommer påminna mig om 2012.

De bästa nya människorna du träffade?
Markus, Oskar och Emelie! Sen betydde det så sjukt mycket att komma så stört nära Flora och Maria (alltså vet på riktigt att de förändrat mig och mitt liv något otroligt).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar