1.15.2013

Årsresumé pt. 3

Vet inte vad mitt problem är, men att vara kort och sammanfattad är ju i alla fall inte min grej. Här får ni ett till dödslångt "sammanfattande". Får för övrigt sjuka längtansattacker. SOMMAR.

Juli.

Mina bästa bästa Emma & Lisa var hos mig i Italien i fem dagar. Vi hängde med italienare, dansade, åt pizza på strandtak, blev stammisar på en bar där vi drack äcklig rom&cola och badade så klart.

Mer Italien. Tennis, goda frukostar, vattenmelon och besök av mammas fina bästis Lotta.

Så kom Elias en vecka. En av sommarens bästa veckor. Var så lycklig hela hela tiden.

Vi åkte till Nice en dag vilket var u n d e r b a r t.

Kom hem efter 3 fantastiska Italienveckor och kände mig ambivalent inför Stockholm. Tog i alla fall igen med bästisar. Grillade, åt blåbärspaj hos Felix och jag & Johanna hade megaflyt en kväll och blev bjudna på drinkar på Fridays för att en främling på tunnelbanan förlorade ett vad.

Sen åkte jag och Flora till Budapest där vi, som ni hört några gånger (...), träffade Oskar & Markus. Vi hängde i 3 intensiva dygn fyllda av skratt, dans, bra samtal, vackra vyer och eufori.

Tillbaka i Stockholm började jag hänga med fina Klara Tuva och kom nära henne på riktigt (<3), det var väldigt mycket sommarspontanitet. Var på skogsrave med bland annat Alice och vi panikkramades i högt gräs.

Sen var jag ju på f12. Alldeles för många gånger... haha. Men det var lika kul varje gång.

I slutet av månaden åkte jag till Malmö för att få kvalitétstid med farmor & farfar - och det fick jag. Åt god mat, läste böcker, skrev och träffade min kusin som tog med mig till Lund (blev förälskad i den staden då, och det var ändå på sommaren och hemskt studenttomt)

Augusti.


Elias åkte till Barcelona i två veckor och det enda jag gjorde var att jobba som trädgårdsmästare, träna och festa... Den kombon alltså.

Så kom han hem i alla fall! Vi grillade hos mig en kväll, hamnade på f12 och sedan efterfest.

Var på öl-event med Maria, dansade mer på f12 och vände helt på dygnet. Mina festvanor i somras... förstår inte hur jag hade råd och ork?

Så började jag trean på Södra latin och saker återgick till det normala. Jag började som personlig assistent också!

Hängde med bästisar, njöt av solen, dansade på f12 en sista gång och så snipp snapp slut så var augusti slut!

September.

September började med att Johanna åkte till Paris. Grät så himla mycket flera dagar i rad. Tröstade med glass och goda frukostar.

Emma & Lisa klippte mig, gulligaste Amanda var på besök i Stockholm och jag åt middag med min man.

Hade klätbytarmiddag hos Klara och så hade Tore hejdåfest. Folk grät och vi dansade.

Så gick jag i skolan förstås. Hängde med favvisar.

Hade en så lugn och mysig helg där jag umgicks med min familj i vår trädgård, pussade på Elias och besökte fotografiska.

September var en riktig avskedsmånad; Hanna var nästa person att säga farväl till. Vi hade nollning vilket var så sjukt kul (skrattade så mycket att jag typ hade träningsvärk i magen dagen efter), åt pannkaksfrukost hos Maria och firade Emma lite på hennes 18årsdag.

Sista veckan var Greklandvecka. Så fantastisk resa. Tränade flera timmar om dagen, badade i havet, åt sanslöst god mat (speciellt frukosten), träffade roliga surfinstruktörer, lärde mig grekisk dans och festade med mina tennistränare.

Alltså... jag vet att orden "fantastisk", "himla", "så" osv osv osv återkommer väldigt frekvent men mitt liv känns SÅ HIMLA FANTASTISKT ok?

4 kommentarer:

  1. HAHA, alltså denna bild på oss på f12.. skrattar lika mycket varje gång. vi ser så stela ut hahah <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. du är så JÄVLA snygg

    /romeo

    SvaraRadera
  3. Blir så glad av dina små årsresuméer!
    Puss, du är fin

    SvaraRadera
  4. Åh herre min skapare!
    När jag tittade på "fråga Olle dokumentären" intervjuade de en ung man lite snabbt. Han var det vackraste någonsin så jag var bara tvungen att ta en screenshot! Och där är han! Under juni månad, med krulligt hår och runda glasögon! Äh han är ju bara för stilig!

    SvaraRadera