1.13.2013

Big, big universe

Har kommit på att bio verkligen är min grej. Jag har aldrig varit en filmtjej, blir så sjukt rastlös av att kolla på film så det är svårt för mig att se en hel film. Däremot BIO... Wow. Vilken grej det är!

Bara det här året har jag redan sett 3 filmer. Alla helt asgrymma, så nu kommer tips:

Tumblr_mg9n8r7knw1s2vh1yo1_500_large600full-life-of-pi-screenshot_largeLife of Pi

Life of Pi
Såg den här tillsammans med Flora, Felix & Elias förra veckan. Så fantastisk film! Färgsprakande, äventyrlig och inspirerande. Jag blev så himla sugen på Indien och äventyr.

Rust and Bone

Rust and Bone

Rust and Bone

Rust and boneOm kärlek, livsöden och hopp. Vissa scener var så starka att det kändes i hela kroppen. Se den.

D01bf2ecc740cd4a412af9b3f7b193ed_large3b3101067598976aa4bae93fe88a3c33_largeEd0defc5669b9493bb5e0a19ffea38ab_largeFe01fca0d6008f387b2912b1ea1711fb_large
Igår såg jag och Elias den här OTROLIGA filmen. GUD vad jag älskade den. Läste att det var en lågbudgetfilm men den var bland det bästa jag sett. Bildspråket, skådespelarna, manuset, de surrealistiska inslagen. Den var så vacker. Kolla på trailern (klicka på titeln) så förstår ni att det är något ni bara måste se. 

1 kommentar:

  1. Den första har jag hört är väldigt bra, och är sugen på att se den.. Men den sista, wow, en sådan reaktion? Hade jag inte väntat mig - jag trodde verkligen den var medelmåttig! Tufft!

    Jag har också trott att jag har svårt för bio. Jag menar, jag blir som du helt megarastlös framför film och måste alltid pilla med något annat samtidigt.. Men senast, när jag såg the Hobbit, så gick det förvånansvärt bra..!

    Ja, hummer, det var andra gången jag åt det i mitt liv. Sjuuuukt gott! Och riktigt fint att bli bjuden.. :3

    Alltså, jag har ingen aning om vad det var.. Läskigt som satan med det där anfallet - när jag tänker efter liknande det epilepsi, fastän detta var kortade och mindre utsvängda ryckningar.. Tror jag.. Åh.. Usch, jag hoppas det aldrig händer igen.

    SvaraRadera