1.22.2013

Svar på frågorna. Pt. 3

Vilka är dina viktigaste personer? Berätta om era relationer! Men å, jag har många viktiga personer. Alla i min familj och alla mina nära vänner är dödsviktiga för mig. Jag tänkte skriva ett inlägg om dom kanske. Om ni vill...
Var köper du kläder oftast? Emmaus, stadsmissionen, weekday och monki. De två sistnämnda affärerna har jag i och för sig inte besökt på cirka ett halvår, men har väldigt många favoritkläder därifrån.
Vilka är dina favoritplagg? Å denna ständigt återkommande fråga. Jag ska göra ett inlägg med detta eftersom det tydligen verkar poppis.

har du bra självförtroende? Jag har nog både jättebra självförtroende och jättedåligt självförtroende.
vilken hårfärg tycker du är finast? Det beror helt på person! Korpsvart, brinnande orange, blont, chokladbrunt... Tycker väldigt vitt på gamla människor är vackert också. Alltså okej jag låter som största mesen men lovar talar sanning.
vilken ögonfärg tycker du är finast? AMEH samma här. Har dock alltid haft en grej för gröna/isblåa ögon. Man vill alltid ha det man inte har...
vilken är din finaste kroppsdel, enligt dig själv? Ehm. Brukar svara öron på detta men gud vad lamt. Å jag vet inte. 
vilken är din finaste kroppsdel, enligt andra? Kan ju inte jag svara på (:
har du komplex över något på din kropp? Som jag skrev tidigare så JA, men alltså komplex är typ världens onödigaste grej. VARFÖR ska man hålla på och komplexa? Man kan ju ändå inte göra något åt det. Bättre att fokusera på det som är bra.
är det viktigt för dig att se bra ut? Ja. Alltså hade gärna velat svara nej på den frågan men så är det tyvärr inte. Dock har jag börjat bry mig mindre om det och som sagt börjat (i alla fall försöka) strunta i mina komplex.Tumblr_m9sdx1cjbr1rckhq3o1_500_large
(Hehe lite lökigt MEN SANT (!) citat av Kanye.)
är det viktigt för dig att andra ser bra ut? He, va? Nä?
är det viktigt i samhället att se bra ut? Ja jävla skitsamhälle vi lever i GRRRRR. Slutet av det här inlägget belyser det. LÄS, sjukt bra inlägg. *för jag kunde inte säga det bättre själv* 

Vilka bloggar läser du? Jag har påbörjat ett inlägg där jag visar alla bloggar jag läser. Jag följer cirka 40 bloggar på bloglovin! Mina favoritbloggar är i alla fall: niotillfem, monkinodraw och aixxie Plus mina kompisars. Typ Floras, Johannas, Agnes och Emelies. 
Hur lärde du och Flora känna varann? Genom Värmdö scenskola där vi dansade/spelade teater och genom Paulina, vår gemensamma bästis. Vi fikade några gånger, blev nära väldigt fort och började umgås intensivt för ett år sedan. Är så obeskrivligt glad för det, vet inte vad jag skulle göra utan henne (en sann klyscha.)

Första FloraMy-dejten ever tror jag. Över 4 år sedan!
Vad är dina framtidsplaner efter gymnasiet? Bo i Lund, plugga, spela teater, söka scenskolan och resa.
Vet du vad du vill hålla på med i livet? Ja, jag vet att jag vill hålla på med teater. Annat jag är intresserad av är människor, psykologi och typ juridik. Funderar på att söka till Juridicum i Lund, men vet inte om det är vad jag verkligen vill. 
Har du haft någon annan pojke än Elias i livet? Nej. Var tillsammans med tre killar som heter Rickard, Rasmus och Andreas när jag gick i femman/sexan. 
Vilka umgås du mest med på Södra? Freja, Fanny, Hannah, Maria, Hanna, Martin och Johanna. De sex första går alla i min klass och jag har börjat umgås med ännu fler från klassen. Älskar det, de är underbaaaara. Har också lärt känna Hevin vilket jag är himla glad för, hoppas på att lära känna henne bättre.
 

Vilken är den godaste glassen som man kan köpa? Ben & Jerry's, choklad+mint+melon i Italien (he) och Lejonet och Björnens apelsinchoklad. Mmmmm I die. 
Hur många bästisar har du? Vet inte riktigt hur jag definierar bästisar men cirka 14 :) *lyckligt lottad*
Hur lång är du? 1.69 meter. TROR JAG. Vet att jag sagt att jag varit så lång i ungefär 4 år och jag måste ju ha växt sedan dess, dock tror jag snarare på att jag överdrev min längd förut, hehe. 
Har du någonsin haft komplex över din kropp, ditt utseende? Japp! Har haft och har en massa komplex. Men lägger inte lika stor energi på den tankeverksamheten längre, det är bara sjukt himla onödigt. Bra insikt va?Vad lyssnar du på för musik? Säg 5 favoritlåtar! My god, svåraste frågan. Jag lyssnar på BLANDAT. (Sämsta svaret, javet). Lyssnar på cirka alla genrer utom dansband och hårdrock, men i light-version. Lyssnar lite på klassiskt, lite på hiphop (nu snackar vi Kanye West och Timbuktu), lite på house (eh ja), lite på jazz, lite på pop. Favoritlåtar just nu: Favoriter 5 precis just nu. (VET ATT EN LÅT AV DARIN ÄR MED...)
hur träffades du och elias? Vi gick båda på Eklidens skola i Nacka 7an-9an. Han gick en klass över mig och vi började prata under våren 2009. 
hur var er första dejt? Vår första dejt var våren 2009, jag gick i 8an och han 9an. Vi åt vaniljmunkar på terassen vid Nacka Forum. Det var soligt och pirrigt. Tror inte jag skulle kalla det för dejt då men nu såhär 4 år efter kan man väl göra det. Åh så gulligt. Första dejten innan vi blev tillsammans var ett år senare. Det var februari 2010. Vi promenerade och fikade på söder, han hade fiskartröja och hans tshirt åkte med när han tog av sig fiskartröjan. Vi tog igen efter en lång tid isär och jag ba GUD varför insåg jag inte för ett halvår sen hur fin han är? Men sedan blev vi ju tillsammans 3 månader senare. 
och er första tid ni träffades? Den var osäker. Elias var kär i en annan person och jag ville nog från början bara ha honom för att jag inte kunde få honom. Sen insåg jag att jag hade känslor för honom. Vi fikade lite sparodiskt, skrev kryptiska saker till varandra och en dag sa han att han inte var kär i den där personen längre. Sen kysstes vi på en fest och sedan på en brygga vid en sjö nära honom. Det kändes nytt, spännande och som i en film. 
hur lång tid tog det innan ni blev ni? Det beror på hur man ser det, tehe. Från första gången vi blev lite intresserade av varandra tog det precis ett år och från det att vi började ses på riktigt tog det 3 månader ungefär. Har du noe italiensk familie? Nej. Dock har vi ett litet hus i San Remo vid italienska kusten och spenderar några veckor varje år där. Älskar Italien; hela min familj älskar Italien!
hur ofta träffas du och din pojkvän? vad anser du är rimligt? Det är olika beroende på hur mycket jag har i skolan, han med jobbet och så. Men cirka 5 dagar i veckan ses vi. 2 av dem umgås vi, de andra 3 bara sover vi med varandra/pussas snabbt för att vi saknar varandra. Tycker inte det finns något "rimligt", man umgås så mycket man vill så att man inte varken kväver varandra/bortprioriterar annat viktigt eller saknar ihjäl sig. 
vad anser du om otrohet? skulle du kunna förlåta otrohet? Tycker såklart att det är fruktansvärt. En del av mig tycker att det är oförlåtligt och en del av mig tycker att man kan göra misstag, även om det är ett hemskt sådant. Jag har svårt att säga om jag skulle förlåta otrohet, men jag tror att jag skulle försöka göra det om Elias verkligen, verkligen ångrade sig och visade det för mig. Kärleken är starkast. :)
vad gör dig riktigt ledsen? När saker känns orättvist, när min pappa är kylig mot mig, när Elias är kylig mot mig, när folk är otrevliga helt obefogat, när något går dåligt, när andra behandlas illa, när människor runt mig är ledsna, sjukdomar.
 

vad gör dig riktigt glad? Spontana kramar eller kärleksyttringar, min mormor, vårsol, vintersol, bra musik, gå hem i gryning med någon man tycker om, Elias när han skrattar, doften och känslan av grus när snön töar en sista gång, teaterlektioner som går bra, se folk le på gatan, få låtar skickade till sig, återföreningar, fina sms, att resa, lyckade söndagsmiddagar med min familj, alla jag älskar, att bli älskad tillbaka.

1 kommentar:

  1. Du läser min blogg <3 <3 <3 <3

    Åh, din stil, alltså. Inte konstigt att folk frågar om den; den är så härligt gammaldags och vackert unik. Tycker jag i alla fall.

    Din kroppsdel/drag som jag tycker är vackrast på dig är nog ansiktsformen. Kindbenen tillsammans med läpparna. Tycker du har sådana vackra drag i ansiktet, liksom, som ansiktsformen verkligen förstärker ^^

    Lejonet och Björnens apelsinchoklad? Aldrig smakat; MÅSTE HA D:

    SvaraRadera