1.25.2013

onsdag torsdag fredag

Jag har haft så bra onsdag + torsdag så jag måste berätta om det för er:
Vi hade öppet hus på Södra i onsdags. Det var skrattattack under improvisation, svettiga lokaler och att bli totalt engagerad i 97or som kommer och ställer frågor (läs: jag söker mig till dem, säger åh hej vart vill ni gå jag går teater3an börja här! osv).

Och jag får kramp i hjärtat för mina klasskompisar är så sjukt begåvade.

Sen hade jag en av de bästa kvällarna på länge!

Vi pratade högst av alla på hela baren, gestikulerade så vilt (jag) att glas välte omkull och skrattade. Peppade studenten och jag är ja, så PEPP, men vill ändå aldrig skiljas från detta underbara gäng som är min klass.

Sen mötte jag några andra favoriter på Berns. Jag tänkte åka hem men så blev det ju inte. Kramade Klara och Agnes som tog taxi hem, sen hade jag, Gloria & Sally en knäpp men stört bra utekväll. Var på café opera och white room av alla ställen och jag har fortfarande träningsvärk av all dans.

Vi åkte hem och jag & Gloria satt och pratade om viktiga saker. Sen somnade vi alldeles för sent till Maria Mena – I'm In Love och jag var helt himla jättelycklig.

Torsdagen var trött, av uppenbara skäl, men så himla fin ändå för min klass (som tidigare nämnt...) äger. Gick runt i helblommigt, hade redovisning, drack 5 koppar kaffe, lyssnade på hemliga historier om Noomi Rapace och 70-talet som min teaterlärare Antonio engagerat berättade om, kramades och skrattade tills tårar rann. Fina klass.

Elias och jag åkte hem. Jag grät på bussen på grund av framtidsprat men det var nog lite lyckotårar också. "När jag är klar med pulsen människorna och allt det, får jag ansluta mig till det livet sen då? Tror du det går?" Han är fascinerande och jag älskar honom mer än något annat trots våra olikheter.

Kollade på Breaking Bad, åt popcorn och när jag skulle somna hade jag ett vilddjur som bara sprang sprang sprang i bröstet och han stryker mig över huvudet kinden bröstet tills jag somnar.

Jag gick upp 07 idag och upptäckte till min förskräckelse att jag inte börjar förrän 12. Så nu skriver jag här istället, ska kolla ett till avsnitt misfits och äta frukost nummer 2.
Tror vi får ännu en fantastisk (men kall) vinterdag i Stockholm idag. Soooooooooool!

1 kommentar: