1.20.2013

Svar på frågorna. Pt 1.

vilken egenskap som du anser dig ha hoppas du att andra lägger märke till? Jag anser mig själv vara optimistisk och det hoppas jag att andra också tycker. Man vill ju vara en pepp person. 
var vill du vara exakt just nu? Trivs ganska bra här i min säng, men jag skulle gärna vara i ett varmt land på en terass med mina bästa människor.
vad ska dina barn heta? Namn jag gillar: Frans, Elliot, Maj.
Love-pictures-love-22035489-496-362_largevem ringer du när:
du är ledsen: Elias, Flora eller Lisa. 
du vill prata och få "mm" och "aah", liksom bara medhåll: Maria
du vill äta massa onyttigt: Haha Fanny eller Maria kanske
du vill ha en galen partynatt: Gloria 
du vill träffa nya människor: Klara Tuva
du vill känna dig trygg: Elias, mamma eller Emma, men egentligen vem som helst av mina nära.
beskriv din familj med fem ord: Tennis, Italien, middag, kärlek, bråk. Mycket av allt!
snyggaste kändiskillen? Francisco Lachowski, Adam Pålsson, Chase Crawford och Ed Westwick. Men alltså gud det finns ju hur många som helst. 
vad skulle vara värst med att bli rånad? ärren i hjärtat eller stulen ny iphone? Ärren i hjärtat? Va? 
Vad är det finaste någon någonsin sagt till dig? Åh, jag vet inte. Kanske att jag är full av liv, eller att jag gett/ger dem mycket. 
Vilken maträtt skulle du helst leva på om du inte fick äta något annat? GUD vad svårt, jag som har sådana matperioder också. Om jag får så säger jag libanesisk tallrik, tehe. Med hummus, falafel och tabbouleh. Kanske havregrynsgröt... 
Vilket plagg i din garderob är absoluta favoriten? Har ingen absolut favorit! Har flera. Två klänningar, två byxor och två tröjor typ. Kan visa någon gång kanske :)

Vem är ditt frikort? Haha har inget frikort! Får fråga Elias vem det skulle få vara. CHUCK BASS, fast han finns ju inte ens på riktigt. 
Vilken färg är din bästa? Älskar gult! Och mörkblått. Och korallfärgat, orange, blekrosa och rött. mmm älskar färg överhuvudtaget. 
Vad har du för ambitioner inom teater? Alltså, jag har inga andra ambitioner än att hålla på med det tills jag tröttnar. Förhoppningsvis hela livet. Sen har jag ju starka önskningar, som att stå på scen/spela in film/komma in på scenskolan någon gång. 
Hur många barn vill du ha? 3! Har fått för mig att en barnskara på 3 är den ultimata. 
Definiera vad kärlek är för dig. Kärlek är så mycket. Det är inte bara något mellan två eller fler personer, det kan vara för ett plagg, en plats, ett väder, en film eller en doft. Det är när hela kroppen bultar brinner pirrar dansar. Jag känner kärlek inför så mycket; spöregn, glass, teater och framförallt personer i min närhet. Det jag känner då är en krampande kropp och det hugger överallt fast på ett bra sätt, man vill bara skrika och krama sönder för man älskar så mycket. 

Vad är din största rädsla? Döden är det allra läskigaste jag vet. Är så fruktansvärt rädd för att bara försvinna, eller att någon annan ska göra det. Berätta om dina bästa kompisar!!! Jag har typ 10 "bästa kompisar". Okej skrev ner dem nu och det blev visst 13, ehe. Jag kan absolut berätta om någon gång men de är så fantastiska att de förtjänar ett separat inlägg. 
Hur skulle du beskriva dig själv? Jag påpekar ibland att jag har *så bra självinsikt* men det är svårt att beskriva mig själv JU. Men: envis, impulsiv, dramatisk, nyfiken, pepp. 
Berätta om elias och er kärlek! Elias är 1 år äldre än mig och jobbar på apotek. Han älskar att fiska, naturen, lyxig mat, fina skjortor och klassisk musik. Han är lugn, lojal, smart, vacker och fantastisk på piano. Vi bråkar mycket (även om man utifrån sett skulle säga att det är jag som bråkar, jag tror aldrig han har skrikit på mig) och är extremt olika vilket gör att vi ofta har svårt att förstå varandra. Men h
an lär mig massor och har definitivt gjort mig till en så himla mycket bättre människa. Han får mig att känna mig trygg & älskad och gör mig väldigt lycklig. 
Är du en orädd person tycker du? Nej det skulle jag inte säga. I vissa situationer är jag jätterädd! Jag tycker inte om att vara ensam, speciellt inte i mörker. Jag är rädd för råttor, ångest och att misslyckas. Förut skulle jag också säga att jag var ganska blyg när jag träffade nya människor men inte nu längre kanske. Jag tycker inte om att vara rädd, det hämmar en. Därför har jag blivit mycket modigare det senaste året och det är ju superbra och kul för man får ut så mycket mer av livet då. Däremot kommer jag nog aldrig våga sova själv ensam i ett hus/en lägenhet, haha. 

Dina bästa vänner är? Maria, Fanny, Flora, Johanna, Lisa, Emma, Gloria, Agnes, Klara Tuva, Freja, Molly, Alice, Paulina & Hannah. Alltså jag är ju... äh vet inte, tycker bara att det är komiskt att jag skriver så många namn. Men jag vill liksom inte glömma någon. 
Vad brukar du göra när du är med dina kompisar? Prata om oviktiga och viktiga saker, dricka kaffe, laga mat, promenera, dansa, kramas, gråta, skratta, kolla på tv-serier, dricka öl, leka lekar, skriva listor osv.
Hur gör man för att få bättre självförtroende? Å är nog inte så bra på det där... men att sluta bry sig. Sluta tänka vad folk ska tycka om en och hur man ser ut/vad som är dåligt med en. Börja fokusera på vad som är fint och bra. Jag tror att en viktig väg till bättre självförtroende är acceptens. Liksom okej såhär är jag och det är den jag är och det är bara att gilla läget. : )
Tumblr_lk7e6wjk6z1qbkdaqo1_500_largeHar du några beroenden? Japp. Jag är en beroendemänniska, om det nu finns sådana. Socker, människor, nikotin, att hitta på saker...
Vad får du ångest av? Mig själv nästan alla gånger. Kan få det av ovisshet, äckliga saker (smuts, disk, kött) likgiltighet och när något inte "går enligt planen" också. 
Vad gör du när ingen ser? Sjunger, dansar och ibland så pratar jag med mig själv HE. 

1 kommentar:

  1. </3 på att jag inte fick vara med på bästis-listan.. hehe. längtar efter diggggg

    SvaraRadera