1.26.2013

Årsresumé. Pt. 4

Sista delen av min (inte så) lilla årsresumé:

November.

Kom hem från Grekland. Det var så vackert det kan bli på hösten och jag hjälpte Flora att fixa inför hennes 18årsfest.

Åkte till Malmö med Maria en helg för att gå på öppet hus på Juridicum. Vi var där i exakt ett dygn. Hade barrunda i Möllan, träffade roliga Malmöbor och pratade med studenter drack kaffe blev förälskade i Lund.

Kom hem från Malmö en lördag och samma kväll hade Flora fest med Ftema. Dagen efter åt vi frukost och pantade burkar. Elias överraskade mig med Hiromikonsert och jag bakade daddelbollar åt Maria.

Jag och Flora picknickade vid Skeppsholmen, jag skogspromenerade med Elias och gjorde fint i min garderob (sådär ser det inte ut längre...)

Pluggade, var på halloweenfest på Bonden bar och det var strömavbrott hemma så vi lagade mat och spelade alfapet med pannlampor.

Åt på Vigårda med FF (FloraFelix), drack gratis öl på Nudie-event, åt mysfrukost hos Händel och tog igen med två favoriter.

Jag & Flora var på världens roligaste event för lanseringen av byPM, vi var avatarer på halloweenfest, jag fikade på jobbet och hade finstrumpbyxor matchat med citrongula shorts.

Oktobers sista dag var vi på halloweenfest på en båt vid sölermälarstrand. Jag och Maria var isprinsessor. Blir så glad av den här bilden, tycker den får avsluta summeringen av oktober, en händelserik glad bra månad.

November.
November inleddes med Parisresa. Bland årets bästa dagar! Vi kramades skrattade grät dansade åt drack rödvin och champagne turistade hade picknickar i solen höll handen hela tiden som ett lyckligt gift par. Min älskade Johanna.

Kom hem och Elias flyttade in i fina fina lägenheten på Söder. Vi firade, storhandlade, och (mest han) gjorde fint. Var så glad.

Hängde mycket där. Drack kaffe och klippte ur kuponger på köksgolvet och hade monopolkväll i flera timmar. Jag hade temaveckor och klädde mig varje dag efter ord. Som porr och clown. Hm ska nog börja med det igen, det livade upp novembervardagen.

Det var events, Alice fyllde 18 och hade middag, jag träffade Paulina för första gången på länge och dansade mig svettig på Chords spelning i Färgfabriken. I slutet av november träffade jag också Emelie för första gången vilket jag är så himla glad för.

Åkte till Göteborg med Maria för att besöka Göteborgs teaterhögskola. Vi hade det så himla mysigt under två dagar med promenader och spårvagn. Körde en Malmö-repris och hade barrunda en kväll, träffade roliga göteborgare och dansade till Håkan Hellström på Jazzhuset.

December.
Det blev första advent, jag var på julfest en kväll och åt pepparkakor hela tiden. Snökaos rådde i Stockholm och vi älskade vintern.

Hängde med bästis i hennes & Felix fina lägenhet, klippte mig kort och bakade scones till fika med mormor och morfar.

Varvade rep inför Dreamfuck med plugg. Vi hängde ljus, prövade peruker, åt godis och stressade inför religionsprov.

Åkte till Alperna med släkten vilket var ett fantastiskt avslut på året.

2012, vilket år va? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar