10.29.2013

Byxor och sammet.

Tjena! (Oh vad det ordet inte låter bra ur min mun...så inte jag bara...)(Men kul)
På beställning kommer här ett inlägg om ~kläder~, nä men typ dagens outfit och så ber jag er om råd längre ner så kolla noga!!! (Trick hheheh)

Igår innan jag begav mig ut i stooormen. Lisas varma kappa, prickiga byxor från Italien och så mina nya skor köpta på Emmaus.

Har de här byxorna på mig typ 3 gånger i veckan, men går sällan ut med de utanför dörren då de ser ut som pyamasbyxor :-) Älskarom i alla fall.

Idag hade jag på mig ett par ännu mer favoritbyxor (fast det är snarare tights). Blåa superhöga från Whyred i mjuukt tyg. På överkroppen: Lisas stickade babyrosa tröja och Lisas bomberjacka från Weekday som jag har cirka dagligen

Å så blomtröja, persikosjal och take-away-mugg till det.

En bra låt: TSPOON DJ SQUAD – Big Booty Bitches - Spic N Span Original Eargasm.

:-)

När jag satt på min grammar lecture i eftermiddags skickade Maria bilder på massa nyköpta kläder vilket fick lilla shoppinghjärtat att krampa och resulterade i att jag svängde in på Humana på väg hem (seriöst, Humana här är FARLIGT, allt är fint). Tänkte att jag skulle kolla efter balklänning men hittade såklart 300 andra saker som jag sedan prövade i typ 1h. Det blev inget, men jag la undan 2 saker:


Denna glänsande superlila sammetspuffen. Nej jag skojar inte

Alltså den e ju bara FÖR KUL. ÄLSKAR DEN. Så otroligt...ful...men ändå så...magisk

Kände mig lite som en 90tals-iceprincess. Plus att den var varm. Och rolig. Men ändå så ful. ÅH kan inte bestämma mig, men den ligger i alla fall undanlagd hehe. Ni kan ju skriva om ni tycker att jag VERKLIGEN ska köpa den, eller om jag kommer ångra mig

Nummer 2 som jag hittade var denna midnattsblåa långklänningen i sammet. Gillar den för att den är vintrig (ska ju ha den på balen om 2 veckor i sådana fall), färgen e ljuvlig och så diggar jag sammet. Men är SÅ kluven till KORVEN över bröstet. Superfult???? Eller?????

Såhär ser den ut bakifrån. Korv där med, men finare tycker jag. Och så hänger den ju fint över kroppi, lagom figuromfamnande liksom

Vaaaaad tycker ni? Ja/Nej? Varför/Varför inte? Ber verkligen om er hjälp nu! *Sött smile* Tänker att jag ska ha silversmycken och balla shoes till.

Ok nu skäms jag för mitt wannabe-modebloggar-inlägg så ge mig lite snäll respons. Puss å kram

14 kommentarer:

  1. åh sammetsklänningen! passar dig perfekt och sååå fin!!! inte alls fult med korven. Köp den! annars springer jag dit och tar den /malmötjej

    SvaraRadera
  2. Jaharå till jackan! Coolers!

    SvaraRadera
  3. KÖP JACKAN!!! Så ball

    SvaraRadera
  4. Klänningen är wow-snygg!! Köp, kommer kunna ha länge, tidlös! Puss

    SvaraRadera
  5. yikes både jackan och klänningen (<333)!! Så sjukt coolt/fint/awesome. KÖP!

    SvaraRadera
  6. KÖP BÅDA! Du är jättevacker i båda. ok??

    SvaraRadera
  7. Ja til begge!! Passer deg så godt, og særlig kjolen, du tar pusten fra alle, jeg lover!

    SvaraRadera
  8. KLÄNNINGEN! Korven är inte ful, den ser ut som en ytterst balig detalj. Svinsnygg, köp!!

    SvaraRadera
  9. Hmm..var lite kluven till klänningen, kanske kan kolla runt lite innan du köper den? ÄLSKAR Humana i Malmö, check it out!! Pussis

    SvaraRadera
  10. Ja till klänningen! Färgen är underbar.. Jag tycker inte att korven är "korvig" utan snarare någonting som gör klänningen klassisk och som lägger fokus på en vacker nacke och rygg.
    Ang. jackan - är det någon som kan rocka den så är det du! Kör hårt!

    SvaraRadera
  11. jackan- KÖP!! (asså serri, köp.den.)
    klänningen- körva är fin tycker jag. köp den med och rocka balen. Det enda som är nono till klänningen är om du hade tänkt ha ett pärlhalsband och vita sidenhandskar upp till armbågarna + en fluffig lugg till. MEN jag tror inte du tänker ha det så go for it!

    SvaraRadera
  12. KÖP KLÄNNINGEN!!!!!!!!!!!!! Världens finaste! Ingen ful korv snarare mkt mkt fin korv???!?!?? Eller ingen korv alls egentligen bara mkt mkt fin!!!!!!! Jackan var oxå mkt cool köp den med

    SvaraRadera
  13. sammetsbyxorna???? hur snygga!!! och köp klänningen förresten

    SvaraRadera