10.06.2013

Bästa veckan

Herregud vilken fin bra härlig vecka och helg jag har haft. Jag tänkte visa er, så förbered er för cirka världens längsta inlägg:

I tisdags kom Erik, en kille jag & Lisa lärde känna på novischfesten, över till oss med pizzadeg, krossade tomater, oliver, mozzarella och ruccola.

Och så lagade han pizza till oss! Fin grej!!! Så åt vi och pratade och skrattade och så ni vet. En bättre tisdagskväll helt enkelt.

Och i onsdags kom min jättebraiga kusin Emma hit (fast konstigt nog har jag ingen bild på henne) och så gjorde vi (mest hon) rotfrukter (SÖTPOTATIS<3) och lax (längtat så mycket efter fisk) i ugn.

Vi skulle nämligen få finbesök <3 Farmor Elsa och farfar Nisse. De har varit ihop sedan farmor var 17, hur fint är inte det? Det var i alla fall himla mysigt. Bra med släktingar i samma län som en.


Jag har gått runt så pirrigt glad nästan hela tiden, för hösten är så förbannat fin

Farmor och farfar hade bland annat med sig hemgjord björnbärssylt (björnbär=barndom hos dem, så nostalgiskt) så det har jag haft i morgongröten.

I torsdags åkte min sambo till Stockholm och jag diskade en sådan stor diskhög att jag fick russinfingrar och full diskbänk.

Så åt jag nudlar och skickade den här bilden till Lisa, saknade henne redan liksom

På kvällen gick jag väldigt spontant till Kålles (Göteborgs nations torsdagsklubb) och det var ett mycket bra beslut.

Fredag och kanelbullens dag! Köpte såklart en efter skolan och åt den när jag gjorde ett jobbigt diagnostiskt test i timmar (ish)

Sedan bytte jag om från pyjamasoutfit (jag gick till skolan i det, ja, hehe) till mönsterklänning och drömfångarörhänge.

Och promenerade till tåget med tårar i ögonen. Utdrag från mina mobilanteckningar: "Dramatiska höstvindar och det doftar nytt i luften, jag känner mig nykär!!! Det är ju mirakulöst att jag kan känna så utan att behöva rikta förälskekänslorna mot någon. Nu går jag på Fjelievägen och är så nära till gråt. För jag känner igen mig själv. Jag darrar inombords, men inte på det där bakisskakis sköra viset jag gjort i ett halvår. Darrar av flimrande känslor, hopp, tacksamhet, längtan och nuuet, lukten. DET ÄR SÅ FÖRBANNAT VACKERT. Grålätt himmel och löv mellan grönska och eld. Jag är nykär! I livet!" Haha, så cheesy ser jag ju nu, men det var verkligen precis. så.

Åt falafel för mig själv och åkte till Malmö Arena där det såg ut som julafton.


Och så gick jag på Jerry Williams Farewell show, eftersom min pappa är kapellmästare och pianist i bandet. Jag och Malmös gamlingar sittdansade till göbbrock och så fick jag en tår i ögat på: Jerry Williams – It Started With A Love Affair för jag älskade den när jag var barn.

På lördagen kom bland annat den här hem till mig. Min familj var alltså här. Så så fint att få krama dem igen.

Tänkte att jag kanske skulle passa på att bli bjuden på finlunch när de ändå var här men det blev thai- och sushibuffé vilket var lika bra. Huvudsaken var ju att få hänga med dem. Här är min älskade älskade pappa och jag. Vi gjorde för övrigt samma min ovetandes, ÄKTA SLÄKT

<3<3<3 Älskar honom

Har ingen bild på varken mammi eller Ossi men här är en när jag gosar med Ringo (hunden).

Så körde de mig till tåget och jag tog tåg+buss till oupptäckta delar av Skåne. Har alltid tänkt att jag inte gillar fält men jag var så otroligt rofylld hela resan och njöt otroligt av fältvyerna utanför fönstret. Speciellt ackompanjerat av en av världens vackraste låtar: Hiromi – Haze.

Gick av i Förslöv och promenerade till bra musik, LEENDES hela vägen.

Förbi till exempel den här.

Det var dimmigt och duggigt och jag hade inte superkoll på vart jag skulle, postade denna bild på instagram där jag skrev att jag var "vilse". Ironin:

När jag tagit den här bilden dog min mobil. Jag frågade en man vart Hållehallstugan låg och han sa "upp i skogen". Så jag gick upp i skogen. Utan mobil.

Sen vandrade (halkade) jag runt i den gigantiska skogen i... en timma? Såg löpsedlarna: 19-åring försvunnen på väg till fritidsaktivitet i skogen.

Tills min mobil mirakulöst gick att sätta på!!! Tog denna vilse-bild (prioriteringarna när mobilen redan dött en gång och jag är vilse - jag är ju knäpp) och ringde sedan till stället jag skulle till och sedan följde 20 minuter av ropandes för att hitta varandra, hehe

Så var jag framme! På LUSTs (Lunds studentteater) kollationering (när en läser igenom manuset inför en produktion). Vi gjorde övningar, åt mellis, åt middag osv osv

På kvällen var det fest! Folk dansade, lekte, bastade och hade det allmänt jättebra

Johan, Henning och Remona. Bra bra bra kväll. Hade så bra samtal, fattade tycke för så bra personer, var så glad (och grät visst lite när en person visade bilder på Nya Zeeland)

Sov med kläder, smycken och smink på utan sängkläder och hade sjuuukt ont i kroppen när jag vaknade men var glad ändå för det var en så fin kväll!

Äkta gullig morgonperson :-) Ja, en får säga så om sig själv


Åt frukost.

Bästa Remona och jag

Äkta gullig morgonperson 2. Thomasine. Sa hela kvällen att jag ville att hon skulle vara min storasyster. Fint att en kan tycka så mycket om personer efter så kort tid.

Nu, när det inte var lika dimmigt och mörkt som föregående dag, kunde vi se den underbara utsikten från huset så jag och Linus drack kaffet utomhus och pratade om viktiga grejer

Så städade vi och sa hejdå till stugan

SKOGEN!!! Hade glömt hur uuundeeeerbaaart ljuvligt fantastiskt (etc) det är att vistas i skogsmiljö. Det är så friskt och ah wooow

Vandrade till bussen

Åkte förbi hav på väg hem och blev helt till mig, måste åka dit och ta en havspromenad innan det blir för kallt

Denna bild får representera resterande av min dag. Familjen storhandlade åt mig (jag vet de är bäst) och köpte då denna (JA jag vet de är bäst). Så har pluggat, ätit glass och kollat idolreprisen. Tänkte fortsamma i samma anda kvällen ut.

ÅHHH så bra vecka/helg/liv.

1 kommentar:

  1. Åh. Vet du, det här är min nya favvoblogg.

    Förresten, glöm inte att de har dykt upp fler frågor i fråge-inlägget!

    SvaraRadera