10.01.2013

Bästisbesök 2, indisk buffé, magkramp och teaterrep.


I fredags gick jag upp 0630, svintrött och ganska oförberedd inför litteraturseminarium, men himlen såg ut såhär och jag slogs av tanken på att det var helg så trots morgontillståndet kändes life mer än okej.

Efter seminariet (som gick bra!!) kom ju den här <3333333333 Min vapendragare under tvåan och trean, min Mary, min antagonist, min bästis, min princess. Maria heter hon också.

Hon följde med mig till H&M där jag köpte strumpbyxor (investera i nya strumpbyxor=bland det bästa som finns) och sedan gick vi på promenad.

Hon pluggar psykologi 1 på SU och nästan hela promenaden pratade vi om hennes kurs för GUD vad jag finner psykologi intressant. Blev helt till mig. Kanske ska läsa det nästa termin.............

Senare kom även Freja och Agnes och mitt liv kändes nästan komplett. Agnes hängde jag med varje dag perioden innan jag åkte, hon blev så sjukt viktig för mig och hon har varit en ständig längtan hela första månaden här. Det har liksom känt fysiskt.

Freja gick också i min klass på gymnasiet så hon har varit en konstant i mitt liv sedan jag träffade henne första gången. Finns få människor som gör mig så glad som hon. (När hon var borta ett par timmar på lördagen och sedan kom tillbaka HOPPADE jag på henne för jag blev så lyckli, hehe)
På bilden poserar hon med en present!! ETT DRINKSET!!!! Yes alltså!

På lördagen gosade vi mest. Låg i sängen och gissade intros till barnprogram. Fattar att det blir lite hyllningsinlägg när jag har mina bästisar på besök (och det kommer vara så ett tag till, nästa vecka kommer liksom Flora) men: ÄLSKAR DE HÄR PERSONERNA SÅ MYCKET!!!!!!!!


Sen skulle vi preparera. Jag flyttade bort dyra vinglas från våra öppna köksluckor, vi lyfte upp jackor på vinden och Lisa gjorde tattoos på Eliott :-) Temat för kvällen var R och Eliott var rockabilly.

Så kom fler folk, till exempel Sara (lutandes mot sängen) som gick i min och Lisas högstadieklass.

Vi åt svennetacos och drack öl på golvet.

Sedan hade vi inflyttningsfest och jag tog bara den här bilden, men tycker den beskriver kvällen extremt bra <3

Dagen efter mådde jag mest jättedåligt (har fått magkatarr eller något annat skit) och låg och skrek i sängen typ, men till slut tog vi oss ut i solen.

För indisk buffé!

Mums alltså. Dock tog det jättelång tid innan jag kunde få ner något pga magkramp : ( *självömkan*


Sedan hade vi en underbar timma eller två där allt var kul. Bra gäng

På kvällen åt de middag och daimtårta och hade mys men jag låg i sängen och gnydde.......Jaja så kan det vara. Pratar med mamma i skrivande stund som skyller på alkoholen och föreslår en vit månad. Något att överväga kanske.

Igår var jag på LUST's (Lunds studentteaters) första rep vilket var himla fint. Gjorde solhälsning, studerade varandras ansikten, hade fri rörelse till musik, gjorde mänskliga statyer och små övningar under temat makt. Insåg hur mycket jag saknat medvetandegörande av min kropp, min andning, rummet osv. Förutom de dagliga promenaderna till och från skolan + klubbdans (...) har jag inte rört på mig sedan vi flyttade hit. Nu ska det bli ändring på det. Jag kände liksom min kropp på ett annat sätt igår och det var så sjukt... välgörande för mitt psyke.

AH nu fick jag ett uns av panik pga. den pretentiösa tonen i stycket ovan, varföööör ska jag få det? Panik alltså. Snart får jag och Lisa middagsbesök men nu ska jag p l u g g a. Fortsätt ställa frågor i inlägget nedan om ni vill så svarar jag snart. Puss!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Eliott är så himla snygg!!!!

    SvaraRadera
  2. tack för den extremt fina helgen, åh vill återuppleva den en gång till!

    SvaraRadera