2.03.2013

Sol, hemlig identitet, promenader, personer och Fannyfirande.

Här kommer en hel hög med bilder från min underbara helg:

Jag och Maria vaknade upp i fredags utsövda med 2 timmar att äta frukost och göra oss i ordning på. Så lyxigt.

FRUKOST i mitt hjärta (mage). Ah älskar frukost så mycket.

Efter skolan, som bestod av endast en lektion, fikade jag med Elias lillasyster Tuva. Vi pratade om gymnasieval, teater, klasskompisar, korkade val och familj. Hon är så himla himla fin.

Sen tränade jag, Freja & Maria på SATS. Blev svettiga och endorfinrusiga.

Jag & M åkte hem till henne och åt middag, duschade länge och gjorde oss festliga. Vi skulle nämligen på fest med tema maskerad. Alla var tvungna att ha mask och man fick inte avslöja sin identitet. SÅ kul koncept. Jag hade fjärilsmask.

Men innan festen gjorde vi ett stopp på en bar på söder.

Där mötte vi Hedvig & Agnes. Agnes hittade en drink med hennes namn och blev glad. Haha så söt.

1 2 3

Sen gick vi till festen. Man såg vilka de flesta var bakom masken, men stämningen var ändå så annorlunda jämfört med andra tillställningar. De sociala koderna i princip försvann och behovet av att hävda sig också. Så dansades det och kramades och mystiken var på topp.

Sov länge på lördagen men steg till slut upp. Solen sken ju!!! Jag & Mongo (Marias katt heter det, ja) njööööööt

Så åkte jag röda linjen från Maria till Horstull. Promenerade innan jag mötte mitt sällskap...

Emelie!

Vi hade planerat att fika på Vurma men där var det så fullt så vi promenerade över Liljeholmsbron istället. Hon visade mig Liljeholmen och när vi var frusna valde vi första bästa fik: Waynes coffee. Där drack vi kaffe/te, delade på en chokladboll och pratade om allt möjligt. Förhållandestadier, kontrollbehov, planering och så vidare. Vet att jag nämnt det ett par gånger, men är verkligen glad att jag lärt känna henne; hon är så olik andra jag umgås med. (Men lika bra för det!)

Kvällen spenderades hos Fanny som fyllde 19 samma dag. Det var så sjukt mysigt. Det fanns mängder av mat och dryck, bland annat egen bakad Baklava.

Vi åt och pratade om en massa intressant och kul. Diskuterade idioter, jämförde kändisar och jag blev lekledare (som vanligt, eheh). Det hela slutade med att vi alla 10 dansade runt på stolarna till gamla och nya HITS.

Fannys pojkvän Samuel bor i Paris 5 månader framöver men överraskade henne med att dyka upp i Stockholm tidigare under dagen. DE VAR SÅ FINA. Fanny var lycklig, jag blev helt rörd och ÅH hon är så bra.

Sen åkte jag till min pojkvän som jag också spenderade mestadels av söndagen med. Promenad i solen och pussar. MMMMM vilken bra helg. Nu ska jag S O V A.

2 kommentarer:

  1. Ååh, så bilderna är fina! Är de för att är tagna med den fina kameran? Eller inbillar jag mig bara att kvalitén är mycket bättre, haha?

    Tiiish, blir alldeles rörd av de små fina sakerna du skriver om mig. Och att jag är annorlunda! Så spännande, du får förklara hur någon gång :))

    Förresten får vi fika den där tidigare frukosten någon dag. Som du själv sade. Frukost är bäst!!!

    Ps. Så bra att kvällen blev lyckad!

    SvaraRadera