2.17.2013

Vecka 7.

Hej!
Jag har varit dålig på att skriva här, men nu ska ni få se vad jag har haft för mig den senaste veckan:

  • Tränat:
Onsdag


Var hemma och sådär obotligt deppig så jag åkte in till stan för att träna. Det slutade med att jag sprang i snöslask på söder tills mina ben ömmade.

Torsdag


Jag och Klara Tuva gick till friskis och sprang på löpband tills vi kände att vi var sugna på stryka istället. Först gjorde vi sådant vi *klarar av* men sedan joinade vi ett hörn med vikter där alla töntiga muskelknuttar hängde. Här är alltså jag som lyfter 6kg:s-vikter. Lite lättare än vad övriga runt mig lyfte på, haha.

Klara skulle lyfta en sådan här stång men då hörde vi bakom oss "nej nej, gud, du gör helt fel, akta knäna". En annan gymbesökare (av manligt kön, såklart) ansåg alltså att hon gjorde fel och skulle då lära henne hur man lyfte ordentligt :)))


Detta var mer rätt för oss. Klättra och stretcha på mattor. Hehehe. Kul hade vi i alla fall och jag hade träningsvärk i armarna dagen efter.

  • Ätit god mat, speciellt frukostar:
Måndag


Gjorde en så himla god sallad till lunch. Med ägg. Alltså jag har blivit beroende av ägg (?)
Onsdag

Torsdag

Jag och Elias åt alla-hjärtans-dag-middag på Chutney. Jag åt fylld paprika med potatis och sallad. Så gott!

Fredag


Åt detta till frukost på min födelsedag sedan kom Fanny & Maria med kladdkaka som vi åt med glass.

Lördag


Jag & Elias åt denna GUDOMLIGA frukostbricka framför Harry P.

På kvällen åt vi middag på en libanesisk restaurang (mitt favoritkök) för att fira Elias fina farmor som fyller 75 idag. Denna bild är ju inte supernice men den får representera det i alla fall. Vi beställde in massor av rätter som vi alla 12 personer delade på, det var så sjukt gott.

Söndag


Jag har gjort egen hummus. Tror att hummus är det godaste jag vet, efter glass.

G O D I S. Maria & Fanny kommer hit snart och vi ska ha filmkväll med min lillebror. 


  • Hängt med fina personer:

Måndag

Fikade som sagt med Anna. Vi drack kaffe på muggen och hade det så himla mysigt/roligt. Hon fyller för övrigt 18 idag! Grattis grattis grattis till henne! <3

Efteråt träffade jag Lisa & Emma. Bästa människorna på jorden ungefär.

Torsdag


♥ Fattar ej hur man kan vara så fin när man gör något så trivialt som att borsta tänderna?

Fredag


De här knackade på min dörr med kladdkaka och glatt humör. Vi spelade spel och diskuterade allt från försvarets marknadsföring till lojalitet. Smarta fina gosisarna.

På kvällen hängde vi hos Gloria innan vi gick till Slakthuset för att dansa. HJÄRTKRAMP vad de ÄR BÄST.

Söndag


Idag har jag & mormor gått på moderna muséet. Hon berättar på bussen hem att hon börjat dödsstäda (när man sorterar alla sina saker osv) och skrattar men jag får PANIK. Bästa mormodern i världen.

Nu tar vi nya tag inför nästa vecka som är sista innan sportlov. Jarrrrå

1 kommentar:

  1. Menåh. Tränings, frukost, vänner. Kan det bli bättre?
    OCH du har fyllt år. LIVIN' TAH DREAM.

    SvaraRadera