2.04.2013

Längtan sitter i bröstet

Jag är deppig idag. Har haft en lam ångest; inte hetsigt pickande som får hjärtat att slå fort fort och inte det där sugande svarta hålet. Nej, har haft den där gråa likgiltiga ångesten där man bara känner att man vill dra huvudet över täcket och försvinna ett tag. Så har det varit. (Är.) Sitter på jobbet, dämpar magkatarrsmärta med mandlar och banan men det blir bara värre.

I alla fall. Här kommer en lista på saker som jag längtar till. När jag längtar känner jag mig inte lika likgiltig inför livet.

  • Komma hem till Elias om 3 timmar. Smaka på hans aglio olio och värma mig mot hans varma rygg.Careofme-couple-cute-love-man-favim.com-437810_large
  • Ha sleepover med Emma och Lisa.
  • Tennis imorgonGranny_wildfox_resort_blog-11_large
  • Köpa friskiskort på onsdag och träna så fort jag får lucka (haha inte riktigt men ungefär så) SKA SVETTAS SÅ MYCKET och endorfina ihjäl mig
  • Äta hotellfrukost med Emelie
  • Födelsedagsfest på lördag för två finisar. Dricka drinkar med Gloria innan.
  • Fira alla hjärtans dag opretentiöst med världens bästa pojkvän.
  • Fylla år! Tänker be om att få tårta till frukost och så ska jag dansa på kvällen. Balloons-fashion-girl-hat-party-favim.com-165091_large
  • Sportlov. Äta långa frukostar, läsa böcker, måla (lol som om jag kommer göra det), träffa bästisar, hänga, träna, dansa, sova.
Sen är det vår och då jäklar kommer jag vara jordens lyckligaste ungefär
Mmmmmmm

Vet ni, bara att skriva denna lista + lyssna på nice hiphop har gjort mig glad igen! Å sicken tur att man har en blogg där man lägger ner tid på att skriva listor och annat. Hur mår ni själva? Kan ni inte skriva lite till mig, skulle bli hemskt glad. 
                                 ❥ 

4 kommentarer:

  1. Det var ju en massa fin lista :> Värt att bli glad över.
    Å-du! Aerobics-passet på tisdagar är skitkul, om du skulle vilja joina mig på Ringen någon gång.

    Och lyllos sportlovsbarnen, vad jag saknar!

    SvaraRadera
  2. vet du att din blogg verkligen ÄR en myshörna? jag är skitkass på att kolla på serier (pga asdålig koncentrationsförmåga för tillfället) men tänker att om jag följde en serie, typ girls (som jag tänkt börja följa aslänge), så skulle jag känna likdant efter att ha sett ett avsnitt som jag gör efter att ha läst ett nytt inlägg av dig.
    dels tycker jag du verkar leva ett himla härligt och utvecklande liv, dels verkar du ha så mycket fina och spännande människor omkring dig och dels tycker jag om ditt sätt att skriva på och om!

    SvaraRadera
  3. alltså. trodde först att aglio olio var latin för någon mänsklig kroppsdel och tänkte att jahapp nice. var tvungen att googla. hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. ååååh herregud roligaste kommentaren någonsin. Har suttit och skrattat högt i fem minuter nu. <3

      Radera