2.15.2013

Födelsedagar


Fjorton

My 14 år.
Min 14årsdag var så himla bra. En av de bästa födelsedagarna någonsin. Mina kompisar kidnappade mig efter skolan (sjukt oväntat också), och tog mig till Gallerian mitt i stan där de ställde mig med en tshirt där det stod "Jag fyller fjårtiz, krama mig" och sminkade mig. Sedan bjöd de mig på glass på min favoritglassbar och på kvällen åt jag middag hemma med Johanna och två andra, dåvarande bästa kompisar.

Femton

Precis en månad efter min femtonårsdag.
Ett år därefter fyllde jag 15 och det var min sämsta födelsedag någonsin. Jag fyllde år på en söndag, var olyckligt kär och bråkade med mina föräldrar. Det enda som var bra var en middag jag hade på fredagen och att jag kvällen innan (alla hjärtans dag) var på klasshäng hos en klasskompis. Dagen efter, min födelsedag alltså, sög. Jag grät bara, åt lite tårta och var glad när dagen var över.

Sexton

Vid den här tiden började jag spexa lite med mina kläder; klädde mig alltid i haremsbyxor/färgglatt och hade stora glasögon med fönsterglas. Haha.
Gick i skolan, var intresserad av Elias och han hjälpte mig med en naturläxa över facebook och på kvällen åt Lisa & Emma middag hos mig. Hade sconesbrunch för "mitt" gäng The nine. Haha.

Sjutton

Mötte Flora på Götgatan på min födelsedag och hon tog den här bilden på mig.
Jag var glad, spelade tennis och åt sushi med mina två bästa personer på jorden: Elias och Johanna.

Arton

18!!! (Äntligen)
Jag fikade med Johanna och sedan Lisa & Emma. På kvällen åt jag middag med min familj, mormor, morfar och Elias på Le Rouge och drack sedan första lagliga ölen ute. Avslutade en helt prima födelsedag med dans på Collage (...) och Vardagsrummet. Fick Amsterdam-resa av Elias (<3) och hade tårtkalas för kompisarna några dagar efter också.

Nitton

(Nu, idag, nyss!)
Har födelsedagsbrunchat, ätit familjemiddag och pussats med finaste pojkvännen. Fått döfina presenter (bland annat min DRÖMväska som Elias letat efter i 2 år) och nu är jag hos Gloria med mina fina fina finaaaaste vänner och är kär i livet. Ska dansa snart. Puss!

1 kommentar: