2.07.2013

Favoritplagg.

Ni frågade lite om vilka mina finaste/favorit-plagg var. Det var för sjutton helt omöjligt att välja ut typ tre så här kommer en hel hög istället:



Såg den här i en liten fantastisk affär i Amsterdam och blev helt förälskad. Har använt den cirka 1 gång, men den är ju fenomenal så den får vara med här. Den är i siden, orangeröd färg och strösslad med elefanter. Älskar ju elefanter så älskar denna klänning.

Floras gamla klänning som var lite för kort för henne. Använde den hela våren, den var med i Berlin Amsterdam och Italien. Älskar att den är både smårutig och småprickig. Plus volangen vid halsen och de små knapparna.

Här har jag på mig den i Berlin

Jag älskar prickigt, det kanske ni inte har missat. Hehe:

Prickigt i blåvitt också tydligen. Här är en ny klänning, en sällan använd klänning och en överanvänd klänning. Från vänster: 1. Köpte den på Emmaus men den är ursprungligen från H&M. 2. Från Forever21, köpt i samma affär i Amsterdam som elefantklänningen. 3. Från Åhlens otippat nog.

Mer prickigt. En klänning från Urban Outfitters och en blus (som också är blåvitprickig) från Monki.



Den här klänningen tyckte jag var halvfin först, köpte den mest för att den var billig och ja, halvfin. Nu älskar jag den, för jag associerar den så mycket med Elias.


Mina två mest använda och älskade tröjor. Den första överrasknings-köpte en gammal nära vän till mig sommaren efter nian för jag älskade den så mycket. Den är från weekday och borde kanske kastas men nä, den är fortfarande fin på. Den andra skjortliknande saken är Frejas egentligen. Fick låna den i ettan och hon har fortfarande inte fått tillbaka den. Jag avgudar den typ. 


Tada. Bredvid tröjägaren själv. Sammetslinnet jag har under är ett annat favvoplagg men det är hos Elias så det kunde jag ej fota. 

American Apparel-blus. Fick den av Elias i julklapp för två år sedan. Älskar den så mycket men använder den sällan för den känns så ömtålig. 

Fyra favoritkjolar. 1. Monki 2. Liten affär i Italien 3. Weekday (så överanvänd att det är knäppt) 4. Från Nice. Köpt i somras. Fin till bruna ben:



*



Höga byxor. Mörkblå från Whyred och svarta från Åhlens.

Whyredbyxorna. Svinhöga och svinsköna. Mmm

Jag och Elias var i Nice över en dag i somras och då hittade jag den här klänningen och blev lite förälskad. Jag gick därifrån för att jag inte hade pengar men så köpte Elias den till mig istället <3 

Avslutar med denna bild för här bär jag endast favoritplagg. Blusen och kjolen jag visade ovan plus en lila sidenaktig kavaj köpt i Berlin. 

Har säkert glömt något (eller några) plagg plus att jag älskar mina långa svarta koftor + hoodies. Men puh, det här får räcka.

1 kommentar:

  1. superduperfint!!!

    ps. hur nice är det inte att vi kommenterar varandras bloggz så bra??

    SvaraRadera