2.09.2013

Världens bästa människor. Pt. 2

Här kommer del nummer två av mina närmaste vänner. Jag blir gråtmild när jag skriver det här haha, har så HIMLA fina kompisar. Punkt.

Gloria

Gloria är tillsammans med Marc som är en av Elias bästa kompisar sedan början på gymnasiet och det är genom våra pojkvänner som vi lärt känna varandra. Vi hängde alltid i gäng och jag kände inte henne så väl, men jag tyckte att hon var bland det snyggaste jag sett. Det är svårt att säga när vi klev över gränsen från bra kompisar till nära vänner, men jag har ett starkt minne från hösten på tvåan. Jag mådde dåligt och var ensam hemma. Så pratade vi och hon sa ta bussen till mig så deppar vi tillsammans. Vi promenerade i novemberregnet och pratade halva natten. Nästa morgon vaknade jag glad. Gloria är knäpp på ett bra sätt. Hon är ofta den som syns och hörs mest på festliga tillställningar. Hon dansar snyggast av alla mina kompisar och har en utstrålning som görs att man dras till henne pang bom. På frågestunden svarade jag att hon är den första jag ringer om jag vill ha en galen utekväll och det stämmer verkligen. Men hon är också en av mina allra mysigaste kompisar. Hon tänder ljus och sätter på mysigaste musiken, hon är liksom myspiffig. Gloria har två lager av personlighet. Hon säger oftast rakt ut vad hon tycker/tänker, vilket kan framkalla olika reaktioner, men det gör i alla fall att man ser henne som öppen och/eller hård. När man umgås med henne ensam och hon släpper in en på sitt andra lager är hon väldigt annorlunda från det där raka. Hon är klok, varm och eftertänksam. Jag älskar båda hennes sidor, men kan ibland skrämmas av den hårda sidan, då den krockar lite med min personlighet. Jag bryr mig om Gloria på ett speciellt sätt och vill alltid, alltid ha henne i mitt liv.

Agnes

Jag tror att Agnes är den av mina vänner med mest integritet. Det tog väldigt lång tid innan jag kom nära henne. Jag lärde känna Agnes på samma sätt som Gloria; hon är också tillsammans med en av Elias bästa vänner, Pontus. I somras pratade vi om vilka olika steg vi tagit i vår relation och kom fram till att det var först då vi kommit nära. Nu är vi ännu närmre, vi hörs nästan varje dag och när vi inte gjort det är det något som fattas. Jag trodde väldigt länge på grund av hennes integritet att hon var en hård person, men hon visar bara inte sina känslor för personer som inte står henne väldigt nära. Nu ser jag henne som skör och sårbar vilket gör att jag får sådana ömhetskänslor för henne. Vill bara krama om hela tiden för hon är så fin. Hon dricker massa te och äter hellre hallon än godis. I helgen stod jag och Hedvig och väntade på Agnes vid Hornsgatan och vi såg på cirka en kilometers avstånd att det var Agnes som kom; hon har så karaktäristiskt gångstil. Hennes änglahårsprydda huvud liksom hoppar fram på ett lunkande vis. Agnes luktar alltid så himla gott och har alltid snygga kläder på sig. Hennes garderob är liten men extremt stilren. Hon läser språklinje och ska flytta till Paris i höst för att plugga franska. Det gör ont i mig när jag tänker på att inte bo i samma stad som henne. 

Hedvig

Hedvig och jag har lärt känna varandra genom tjejerna ovan. Vi hänger i samma gäng och än så länge "bara så", men jag känner ändå att jag vill skriva om henne här också, för jag tycker så väldigt mycket om henne. Hon är så SJUKT mjuk. Alltså typ världens gulligaste människa. Jag vet inte om jag inte känner henne tillräckligt bra men jag kan inte komma på en dålig sak med henne. Hon är varm, omtänksam, klok och vacker. Hon ger mjuka kramar, sjunger så sjukt fint (lyssna själva) och är gullig mot alla hon träffar. Hedvig är lika pepp på myskvällar som danskvällar och har ett landställe vid namn Muskö där vi hängt två somrar i rad, där det finns en stor ateljé där man kan spela pingis och en stor gräsmatta där man kan dricka öl och spela kricket på. Jag vet inte varför vi inte hänger mer bara hon och jag, men jag antar att det har med tid att göra. Fina gosigaste Hedvig!

Klara Tuva

Klara är en av mina favoritmänniskor på hela jorden. Hon är en så sanslöst unik person. Vi blev kompisar genom olika gemensamma vänner, hon är till exempel bästa kompis med Gloria sedan 9 års ålder och gick i samma högstadium som Fanny och Maria. I somras umgicks vi ganska mycket och jag lärde känna henne ~på djupet~. Man tror att man sett allt av henne, för hon är väldigt öppen som person, men efter ensamtid med henne upptäcker man ännu fler sidor. Klara är lite ambivalent med vem hon vill vara; ibland dansar hon framför photobooth till pojkbandsmusik och ibland drömmer hon om poesi och existentiella frågor. Jag tycker hon är en salig blandning av båda. Hon är oftast den som pratar mest i ett sällskap och ibland undrar jag vad hon får allt ifrån; det hon säger känns genomtänkt men man hör ändå att det kommer direkt från att tanken väckts i hennes huvud. Klara är en av de minst dömande personerna jag känner och om man går på stan kan hon stanna och prata med vem som helst. Hon är liksom genuint trevlig mot alla hon möter och ger alla människor en chans. Dessutom är hon extremt förlåtande. Hon har finaste mouchen och sjunger med mörk och djup stämma. Om man är sugen på äventyr är hon perfekt att ringa. Alla borde ha en Klara Tuva i sitt liv.



3 kommentarer:

  1. Sitter och lyssnar på Hedvigs låt och är helt fast!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte hur man kan ha fått en sån bevad, älskvärd och alldeles fantastisk dotter såsom du, finaste, finaste My, Musse, Mysan, Gosan...

    SvaraRadera
  3. Förbaskade iPhone , begåvade ska det stå...

    SvaraRadera