2.10.2013

Lördag. Ett foto i timmen

Jag älskar ett foto i timmen. Här är från min dag igår som var helt fenomenal från det att jag vaknade fram till  midnatt och någon timma därefter.

10:00

Går upp och äter frukost framför Gossip girl. Har nog skrivit det förut, men har börjat se om Gossip girl från början och nu är jag fast, trots att jag sett första och andra säsongen tre gånger ungefär.

11:00

Dricker en kopp kaffe till, äter en apelsin och ser ännu mer Gossip girl.

12:00

Gör mig i ordning. Borstar tänder, duschar och sådant ni vet. Har på mig ny ljusblå (!)(trodde aldrig jag skulle ta på mig något ljusblått) collegetröja och smyg-glittrig kjol.

13:00

Åker in till stan. Lyssnar på Kanye West och är glad.

14:00

Ser mina klasskompisar framföra 5xGud och sitter tårögd säkert tio gånger (dels för att jag är rörd men mest för att jag är så stolt). Är skakig efteråt. De ÄGER SÅ MYCKET.

15:30

Möter upp Elias och går till Study-abroad-mässa på Berns i syfte att "stötta" honom inför framtida studier. Önskar såhär i efterhand att jag inte följt med; min tidigare efter-gymnasiet-plan kändes inte lika rätt längre och med hans hand hårt i min blev jag alldeles tokförvirrad. Nu har jag mer distans i och för sig och tror inte jag ska börja plugga i USA som jag fick infall av att jag ville när jag var där, hehe. Himla impulsiva hjärna.

17:00

Åker till söder för att fika med Flora och Paulina.

18:00

Vi pratar om viktiga saker och jag är kaffespeedad och vänskapskär.

19:30

Åker hem till den här personen. (Gloria).

20:30

Vi gör supergoda drinkar som smakar sommar.

21:00

Sen kommer Agnes också. Vi dansar i Glorias vardagsrum och lyckorusar för att livet är så bra.

Och ännu lite senare kommer Klara. Vi dansar: varvar nya favoritlåtar med låtar som vi alltid lyssnade på när vi började hänga som ett gäng, när killarna i gänget fyllde 18 och började gå ut men vi dansade för oss själva på annat håll. Bästa tjejgänget.

22:30

Bubbliga på drinkar och livet tar vi tunnelbanan till Johanna som har 19års-fest med Freja.

Väl där blev jag för upptagen med att krama personer, dansa, smälla i hissdörrar och dansa lite till. Väldigt rolig fest i alla fall. Och väldigt bra lördag med extremt bra personer.

2 kommentarer:

  1. FINT!!!! Och kul att läsa! Ses om 1,5 h typ. Kommer du hit (gärdet)? PUSS

    SvaraRadera
  2. Haha, jag älskar också en bild i timmen. Speciellt med någon jag känner igen, som dig. Och vilken festprisse du är nuförtiden..!

    SvaraRadera