2.27.2013

Mood-event och sleepover.

Nu har jag fått tag i bilder från den där torsdagen då jag och Flora var på event i Moodgallerian. Det var ju ett tag sedan men det var en så trevlig kväll så jag tänkte visa för er:

Det hölls i Moodgallerian och först var vi en utställningssal där vi bland annat fick kolla på massa blandad konst av olika duktiga/okända/kända konstnärer.

Vi fick smaka ostar (alltså jag ÄLSKAR ost)

Och blanda drinkar! Så himla goda var dem. Xanté (någon typ av konjak tror jag, den smakade päron i alla fall) med lime och sprite.

Vi åt middag på en asiatisk restaurang en våning ner. Så SJUKT god mat och inte alls dyrt. Som fattig student hade jag intrycket av att Mood-restaurangerna inte var något för mig (ehe) men på både denna restaurang (mer som ett fräscht snabbmatsställe) och Vigårda som också ligger i Mood kan man äta en måltid för under 100lappen. Gå dit vetja. 

Sedan hängde vi lite mer med dessa trevliga tjejer (Lina till vänster och Ellen, som hade fixat allt, till höger) innan vi gick för att dansa på Kåken.

**
Igår hade jag kompisar över på middag och sleepover. Vi tömde min frys på vegetarisk mat (älskar när mina kompisar som är köttätare ba "wow det här är så gott"), satt kvar i köket och drack kaffe och pratade om så mycket bra saker och avslutade med att titta på en fruktansvärt dålig men rolig film. Tänkte att sådant här borde man göra oftare istället för att gå ut och dricka öl på en stökig bar. 

Nu har jag ~myst~hemma flera dagar i rad så ikväll ska jag trots min ovanstående kommentar göra det sistnämnda; dricka öl på en stökig bar. Ibland är det ju faktiskt precis vad man vill göra. Men först ska jag städa lite och sedan njuuuuta av solen. Puss adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar