2.06.2013

Endagsinfluensan

Igår lämnade jag inte sängen (Elias säng) på hela dagen, med undantag för en kort promenad till coop för att köpa mjölk, glass och halstabletter.

Sjuktips:

  • Ha mysiga (men inte för sunkiga/fula) kläder. Själv hade jag Glorias blombyxor, en collegetröja med luftballonger och när jag promenerade Elias megahalsduk. 
  • Ät mycket apelsiner (c-vitamin + säsong nu, så de är fantastiska), soppa (varma koppen is the best: bara öppna en påse, koka tevatten och blanda. Inte supermycket näring kanske, ehe, men så perfekt när man är sjuk & lat) och glass (glass är ju alltid gott men det är så leeeent för halsen).
  • Drick massa vatten och varmt te. 
  • Ta en halstablett innan ni går och lägger er. Jag gör alltid det när jag känner mig krasslig och vaknar oftast upp dagen efter utan halsont!
  • Kolla på serier. Själv har jag kollat om gossip girl på Netflix. 

  • Läs era favoritbloggars arkiv. Varning för längtan till något annat än er säng, men det är ganska nice också.
  • Gosa in er i att ni mår dåligt. Tillåt er att tycka lite synd om er själva och bara göra i n g e n t i n g vettigt. Det kan man behöva ibland.
Annars har jag ett musiktips: Alex Winston – King Con. I princip det enda jag lyssnar på just nu. Det är vår i musikformat. Kan känna solen bränna på ryggen av cirka varje låt. Men det kanske bara är jag. Bra musik i alla fall!

Puss

2 kommentarer: