9.18.2013

Vardagsliv: rutiner pluggy och middagar


Jag har varit sjuk och inte orkat ta mig till föreläsningarna. Men druckit kaffe i höstsol (det var tyvärr för kallt efter cirka 5 minuter men det ignonerar vi) och pluggat!!! Hurray! Duktighetskänslan jag får när jag lyckas plugga >30 minuter...........

Igår var febern i alla fall nästan borta och jag blev pepp på att ta mig till eftermiddagslektionen. Var så SJUKT glad under promenixen till SOL-huset. Bara gick och log för mig själv till detta: Elefant – Staden. Tar tillbaka det jag sa om att Lagar din mat inte var "så jättebra". Det äger juuuuU!!!

Hade på mig prickiga strumpbyxor och mycket smycken (bland annat bästa elefantarmbandet) och kände mig FIN. En väldigt bra känsla, så borde en känna oftare. Embrace:ade att luften luktade höst och nynnade med till musiken.

Efter lektionen lånade jag Karls cykel till Ica, hämtade ut ett paket och handlade god mat och grejer på extrapris. Sen lagade jag vegetarisk lasagne som blev så sjuuuukt god. När Lisa berömde den ba mmm:ade jag och kände stoltvärmen i magen, höhö. *Viktigt att veta*: Jag är ganska... dålig på att laga mat. Snarare gör. det. aldrig. Ska kanske bjuda min farmor och farfar på detta snart :-)

På väg hem från min enda lektion imorse skype:ade jag med personen ovan. Han har snaggat sig, surfat och lär sig massor om marinbiologi. Och jag bara blir så himla stolt och saknadsvarm i hjärtat och gråtig såklart men det känns fint och Lisa kommer och kramar mig lite när jag längtansgråter i sängen. Ni kanske får höra om detta ett tag framöver, hoppas det är OK.

Sen har jag pluggat nästan hela dagen (ok. kände den enorma överdriften i det så fort alla bokstäver var skrivna, men ja). Först med classmate och sedan med Lisa. Så så mysigt, faktiskt! Allt ni behöver är en kanna kaffe, en mysig kömpis och bra pluggmaterial. Plus bra inställning.

Så åt vi linsgryta igen till middag pga. SÅ läätt och ännu godare. Såg att någon bad om receptet, och JA, ska absolut ge er recept! Det kommerrrrrr

Snart blir det IDOL (tjoho) och vet niiii? Imorgon kommer min SYRRA hit!!!!!! Nej alltså har ju ingen syster FOR REAL men min bästa finaste Johannaälskling kommer hit och jag har saknat hennes lugg, hennes lille bländande smile, isiga ögon, lena pygmehänder, bästaste respons och kramar och ååå allt. Vi ska ha det så himla fint. Sen kommer vår bästa Paulina( Dör ) på fredag också, så det kommer bli en TOPPENHELG. Haha, ordet toppen alltså. Oj nu freakar jag ur i min skrift, babbel babbel. Puss på er hjärtyn!

2 kommentarer:

  1. DET GÅR BRA NU, KOMPIS, eller vadå?
    Vad härligt du verkar ha det! Tur att du är friskus nu, precis då jag sjunknade in, typ.... Fast jag måste gå i skolan ändå - obligatoriskt..


    ÅH, vad har fått dig att gilla dem? Såg ju att ni åt ett par där förut i ett inlägg ;)))
    Och jo, de är ju fortfarande RISKY att köpa kanelbullar, men när de väl är goda.. Vad värt det är!

    Gud, vi måste fika mera.. Saknar att fika, och att ketchup-a (catcha up) med dig.

    SvaraRadera
  2. MY du er så søøøt og virker så superbra

    SvaraRadera