9.22.2013

Lördagslista.

1. Hur gammal är du? Fyller 20 i februari OMG nej jag är VERKLIGEN 19. Nitton. Ung.
2. Hur gammal känner du dig? I mina yngsta stunder 15 och mina äldsta 24. Oftast 18.
3. Vad har du gjort i dag? Har vaknat, hoppat på och kramat Paulina!! Druckit kaffe och ätit frukost med 3 favoriter, tagit igen, diskuterat gårkvällen (bästa) och kollat på Idol i en hög i sängen. Mmm
4. Vilken film såg du senast? Nä, kollar ju aldrig på film. Bara massa serier, senast såg jag Idol.
5. Vem ringde du senast? Ringde Flora igår när hon fyllde år <3 Sen ringde jag personer under kvällen och undrade vart de befann sig.
6. Är du besatt av någonting? Japp. Mest B E S A T T är jag av Mr. Styles : ( Den sorgen
7. Är du rädd för blod? Verkligen inte rädd, men diggar det inte direkt. Är en ganska lätt-äcklad person.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I mitt rum. Paulina och Johanna ligger på sängen och det är kläder överallt och kaffe och godisskål på gölvet.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nä……..Kan nämna 3: Palme, Persson och Hansson. FAN vad PINSAMT. 
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej jag är ju ärlig med min icke allmänbildning… 
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart. Men alltså hm med tanke på hur mycket shit jag har så kanske inte. Är nog en salig blandning av allt utom turkost och neon.
12. När vaknade du i dag? Halv 12 ungefär
13. Vilken är din favorithögtid? Midsommar: kravlöst somrigt festligt färskpotatis jordgubbar snaps dans. Men ÄLSKAR jul+nyår också, dock är det så mycket förväntningar och därtill besvikelser kring det.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? New York eller London. TÖRSTAR verkligen efter båda städerna. Trivs bra här också, mm diggar verkligen Lund.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Moskva, som jag minns det. Otrevligt folk, dyrt och inget vegetariskt. Jag och mamma åt ost. Men alltså, jo klart jag inte skulle tacka nej om någon bjöd mig på en weekend dit. Tror det är en nice stad egentligen.
16. Hur vill du tillbringa din pension? Ledord: Kreativitet Värme UngGammal
17. Vad lyssnar du på just nu? Erykah Badu
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej. Min värsta skada är stukning.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk(soja/mandel), turkisk yoghurt, havregryn, löööök och knäckebröd.
20. Vem är din favoritkändis? Jennifer Lawrence!!! Hon äger så himla mycket
21. Vad är du på för humör just nu? Tröttis och gladis och mysis
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa Asien Afrika Nordamerika TJOHO bara 2 kvar
23. Snarkar du? Nä, bara om jag är väldigt förkyld
24. Vilka yrken har du provat på? "Trädgårdsmästare" (hos en familj, fick typ klippa gräs och gräva) och personlig assistent <3
25. Hur går du helst klädd? Bekvämt, snyggt, nice. Smycken, hög midja, magkort inneröverkroppsdel och lång ytteröverkroppsdel. HAHA kul påhittade ord.
26. Vilket stjärntecken är du född i? Vattuman. Är en sann en.
27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad: plopp, minikexchoklad, geisha, mintchoklad, daim……
28. Vad sa du senast? "Mm eller du kan kolla gästlistan" till P.
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Ehhh vet inte. Högstadiet svenska kanske och gymnasiet vet jag ICKE. Hade lätt för franska, svenska och typ historia. Är bra med text : )
30. Vad har du på dig just nu? En svart kjol och en avklippt Hard Rock Café-tröja.
31. Vilken är din favoritaffär? HEMKÖP, Humana och Lagerhaus.
32. Vad har du för storlek i kläder? S/M/L. He.
33. Vad har du i dina fickor? Gillar inte att ha saker i fickorna, är nojig över att tappa, men nästan alltid mobilen för jag har den ofta i handen (…) och kanske kvitton/mynt/annat SKIT.
34. Vad köpte du senast? En falafel och taxiresa hem igår natt.
35. Hur många gånger har du flyttat? 5! Har dock bott på Lagnö i 10 år.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Kompisar, musik, obegränsat med iskall öl. Haha lol jag vet icke hatar denna fråga, den är dum.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kväll 
38. Senaste filmen du såg på bio? Känn ingen sorg. Mmm ljuvlig film, ljuvliga Håkan och ah ljuvligt bara...
39. Har du blivit sydd någon gång? Nej
40. Har du någon gång badat naken utomhus? Många! Älskar att nakenbada, sjukt befriande känsla.
 41. Vad åt du till frukost? Havregrynsgröt, 1 ägg och 2 koppar kaffe.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Gick i tvåan, bitchfightades med Michelle, älskade hästar, lekte roliga lekar, levde Lagnöidyll.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Haha nä har suttit framför en ratt 2 gånger i mitt liv. Måste ändra på detta. Det där med ratten alltså, inte fortkörningen. 
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Åh hum. Lisa lagar ju middag till mig cirka varje dag <3 Men ok något extraordinärt… mina föräldrar som körde mig ner hit, bar och storhandlade på Ikea och Ica och hujedamig. Guldföräldrar har jag. 
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Bredvid sängen…Dock avstängd!!!
46. Vad var det senaste du åt? Banan
47. Vem är världens vackraste kvinna? Mormor, farmor, mamma, alla mina vänner och Natalie Portman.
48. Är du blyg? Nei
49. Vilken var den senaste konserten du var på? Oskar Linnros på Malmöfestivalen. Fin liten konsert. Sittandes öldrickandes halva och ståendes hoppandes andra halvan. Pirrig glad och pepp
50. Vad heter du i andra namn? Elsa Linnéa
51. Har du varit med om en bilolycka? Nej, turligt nog.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Nej alltså typ inte. Är sjukt dålig på att hålla mina egna hemligheter. Jag bara MÅSTE ventilera för folk. Tänker ofta "det här ska jag inte berätta för NÅGON", sen får ändå mina 4 bästa kompisar och kanske någon främling eller 7 reda på det, hehe. 
53. Vilken är den roligaste träningsformen? Karate, tennis, dans och fotboll. Älska lagsport. Å guu vad sugen jag blev på att träna nu?
54. Har du några husdjur? Har en liten sötishund där hemma i Stockholm. Som jag vill gosa med nu åå
55. Vill du gifta dig? Ja. Mest för att ha bröllopsfest och göra en fin grej med min älskade, men är lite tveksam till kyrkligt bröllop. 
56. Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Stockholm och pappa Göteborg & Malmö. 
57. Har du någon gång ringt polisen? Nej! Å ville svara ja här och berätta en cool story med mig och civilkurrage i fokus, höhö, men nej.
 58. Har du svenskt ursprung? Japp, men har franskt blod tror jag? När jag är spexig säger jag att min pappa är från Italien och att jag heter Isabella. Classic Party-My I Roligt Sammanhang.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Mussemys, Musse, Mysan, Mysis, Myran, Myrbarn, Mysi, Älskling :))))) Love smeknamn.
60. Vilka är dina största svagheter? Att jag är egocentrisk/egoistisk, rastlös, impulsiv och ofta ger det faktum att jag är otroligt känslostyrd negativa konsekvenser. 
61. Vad ser du mest fram emot i veckan? Besök på torsdag!!! Tjoho! Och konstigt nog att sitta med en kanna kaffe och SUGA IN KUNSKAP.

ps. Snodde listan från Tigerlilys, men jag la till den sista frågan för att jag ville avsluta peppigt : ) True plusmänniska. 

6 kommentarer:

  1. MYSI !!!!!!!!!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. MYSI !!!!!!!!!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. OJ! Jag har alltid funderat på vilket stjärntecken du ligger i och alltid listat Vattuman som den sista, intressant det där! För efter att ha läst din blogg ett tag har jag fått intrycket av att du är väldigt känslostyrd (medan vattumän är väldigt emotionally detached) och att du ibland bryr om vad folk tycker om dig/bekräftelsesökande (OBS ej något negativt) vilket är väldigt icke-vattuman..Så jävla spännande! Spanar fortfarande efter dig på Lunds gator men har ej sett dig än:(

    SvaraRadera
  4. Okej sorry för en negativ första kommentar. Ett, har följt din blogg i några veckor och den äger och gör mig pepp på att plugga (vilket jag förhoppningsvis kommer göra nästa höst). Men, måste bara fråga om det där med att du är känslostyrd och det ger negativa konsekvenser. Kan du utveckla det? (Det här kanske man borde ta mer i ett mejl känner jag nu men aja). Undrar just för att jag själv både tänker och känner väldigt mycket. Speciellt i förhållande till min pojkvän (vi var "kk" fast lite mer i typ två år, i somras blev det mer kärleksaktigt och nu är vi ihop :DDD ). Jag kan komma på värsta sekvenserna och bli ledsen för dem fast de bara är påhittade i mitt huvud! Kan inte heller alltid låta bli att just ventilera detta med honom då jag behöver bekräftelse osv... Vilket inte alltid är bra då jag är rädd att driva bort honom (fast han har sagt att jag får säga allt jag tänker o känner om jag vill... såklart)... Men det som händer är att jag tänker på nåt som gör mig ledsen / bara blir ledsen, det känns jobbigt och jag kanske skriver till honom att jag blev ledsen och när han frågar varför kan jag inte alltid förklara. Om jag gör det kanske han tycker att jag skapar problem som inte finns osv. Detta är inget stort problem egentligen men kom bara att tänka på det när jag läste det du skrev. Gud förlåt för världens konstigaste och längsta kommentar. Men tack för en bra blogg iaf :)

    SvaraRadera
  5. Oj gud vad lång kommentaren var nu ser jag :O Tack om du ens orkar läsa hela! Kram

    SvaraRadera
  6. jag stod bakom dig på grimes på way out west! wawa. förresten lund är ju himla nära malmö, säg till om du har tråkigt ågon gång så kan vi ta en kaffe/öl någonstans!

    SvaraRadera