9.22.2013

En underbar helg.

I torsdags gick jag i skolan massa timmar. Åt en guuudooomlig lunch från (hör och häpna) Coop och gjorde mycket mogna uppslag i den feta ordboken. 
Sen! Sen mina vänner, så kom den här personen. Johanna. Vi hade inte setts på en månad men ändå pratat ganska mycket så att säga att "vi tog igen allt" är en överdrift men jo, vi tog igen. Sen hade vi världens. finaste. kväll. Hon och jag i lägenheten med wraps, glass, jättejättejättebra samtal och vi förstår varandra som inga andra för vi ÄR liksom varandra. Det var bara världsbäst på alla sätt och vis. Så sjöng hon godnattsånger för mig innan vi somnade bredvid varandra. 
Efter en sorglig fredagsmorgon och frukost och kaffe så klädde jag mig i pappersmustasch och begav mig iväg till Lundagård. Det var nämligen dags för Göteborgs nations novischdag! PepPpen
Mötte upp andra mustaschprydda, då främlingar, och vi fick sms från okänd fadder att gå till en adress i närheten, sjungandes på en disneylåt. När vi kom till adressen hörde vi hög musik från ett fönster och såg kort därefter hur något hissades ner därifrån.
En vinbox! Hurra! Med fastklistrad nyckel och lapp med instruktion: Coop Mårtenstorget 
Där skulle vi shotta.
Sedan följde några timmar av mexikanskt luciatåg, skämma ut sig på Grand Hotell, beställa bodyshots och uppträda i AFborgen, tills vi fick instruktion om att gå till en tom lägenhet på en viss adress. När vi kom dit stod en bålskål, shotglas och skålar med leklappar i.
Här är typ en tredjedel av fina gänget.
Louise och Franzi! Så nice brudar!!!
Klockan 19 var det dags för 3rättersmiddag i AFborgen. Här är förrätten. Fick ingen varmrätt? När de kom in med köttet sa jag att jag var veg, sedan glömdes det bort? Så glömde jag påminna haha mycket oklart.
Sedan var det mellanfest och då blev jag kidnappad till ett annat rum där jag fick på mig mask och snurrades runt. Också mycket oklart.
Skajpade med Elias. Min reaktion på naturen, heheheheh. Och Lisa fick säga hej också! Sen dansade vi på eftersläppsfesten, köpte falafel och tog taxi hem. Helt underbar fredag.
Dagen efter <3 Vi låg i en hög och kollade Idol och sedan gick jag och Lisa och köpte nödproviant. Hon var glad för sin cola.
~Lördagsmys~
Pratade högstadieminnen och ååååå de här är faktiskt bäst på jorden. Älskar de alla 3 så himla mycket. De carpade helg och gick in till stan för att äventyra medan jag stannade hemma och sov. *Duktig* (Ok ska aldrig mer skriva det ordet, ett riktigt DÅLIGT ord)
Söndag var att gå på en liten audition och sedan promenerade jag och min vackra omkring ett tag. Resten av kvällen åt vi rödbetor i ugn/glass och kollat på gamla serier och filmer i min säng. Äkta bra söndag. 

Nu är det måndag igen och det känns faktiskt mer än okej. Bara det lilla sugiga faktum att Johanna nu sitter på ett tåg tillbaka till Stockholm. Snälla stanna och bo med oss??????

1 kommentar: