9.12.2013

Smycken, saknad och skola.


Har sedan någon månad tillbaka blivit VÄRSTA halsbandsbruden. Har alltid varit enormt smyckesälskande, nästan manisk, och jag har haft mina perioder (högstadiet: främst armband, hade alltid 10 på varje arm vilket både var uppskattat "My man hör när du kommer för det låter så härligt" och icke uppskattat (prov, sudda, störiga läten), gymnasiet: främst ringar) och nu halsband. Har kanske 3 om dagen. Oj intressant fakta, halvsidesuppsats om smycken. Hehe.

Såg den här bilden på Pinterest en natt när jag inte kunde sova och fick attack hjärtknipsmagontssaknad efter min cirka top 3 viktigaste person in life:

<3 Polkadot Vodkashot <3 kallade vi oss denna eminenta Stockholmskväll i juni då vi åt dumplings och dansade oss svettiga på F12. 

Den här tavlan hänger i vårt kök. Hittade den i Grynets bok när jag flyttrensade och ÄLSKAR den. Grynet, en sann förebild. 

I tisdags drack jag öl med den här personen. Han går i min klass (kan en säga klass när en bara läser en kurs?) och är supernice. 

Annars då: Universitet ÄGER! Går till caféterian och köper kaffe, glider runt med den och ett tjockt kompendium i handen och känner mig som en äkta ~university-queen~ när jag skriver på facebook till vänner att jag inte kan prata pga. ska på föreläsning. Mmtz. Känner mig som Blair Waldorf fast i Sverige... eh... Bra ändå att en romantiserar skollivet med fantasier om amerikanska tv-serier.

Saknar mina föräldrar jättemycket. Trodde faktiskt inte att jag skulle göra det så pass, men jag saknar liksom alla deras små egenheter som jag då fann otroligt störande. Typ NÄSTAN min mammas tjat. Inte riktigt, men ni förstår.

Ikväll ska jag förbi Göteborgs Nations Sky bar, för Lisa ska jobba där. Ska ta en öl och äta lite nachos, sen sova tidigt för jag har lecture (ooh nu kom den, university-queen-känslan) 8.15. SEN ÄR DET HELG!!! Har massa göttiga grejer inplanerat.

OCH: Tack så hjärtligt för era kommentarer i inlägget nedan. Blir mycket, mycket rörd av era ord. Nu kanske detta är lite hybrisvarning men om någon skulle vilja "prata lite" kan ni maila mig! mypersson@live.com. Skriv om ni vill ventilera/fråga något/bara PRATA. Älskare.

PUSS! Nu ska jag ta mitt 60sidors-compendium i ena handen och kaffemuggen i den andra och vandra till en vocabulary-workshop. Ska bli KUL!

3 kommentarer:

  1. BÄSTA klubben Tomboy på fredag på Moriskan!!
    https://www.facebook.com/events/705963192753742/

    SvaraRadera
  2. HERREGUD JAG SAKNAR DIG SÅ ATT DET VÄRKER I HELA BRÖSTKORGEN

    SvaraRadera
  3. Åh, kul med uppdatering så man får lära lite mer om hur du har det! TIH. Du verkar, som alltid, få flyt i tillvaron och hela tiden vara social och träffa människor samtidigt som du har kontakt med de gamla.
    Sedan klart som korvspad att du saknar Flora, ni satt ju nästan ihop här borta...!

    SvaraRadera