9.01.2013

Fragment från 2 höstar.

2011

I skolan börjar jag på kursen Litterär Gestaltning vilket gör varje måndagseftermiddag peppigare. Har manusläsarkvällar i min säng och hatälskar teatern. Det går pissigt med min karaktär men snart ändras det.


Är så himla kär i den här och vi hänger varje dag ungefär.

Jag mår jättedåligt en period. Går runt med konstant ångest och måste gå ut från lektionen pga. overklighetskänslor och hjärtklappning. Ringer mamma och ber henne förklara vad som händer och en månad senare har jag fått tid hos en KBTpsykolog. I alla fall så klipper jag håret kort. Klassiskt höstsyndrom: förnyelse förändring

Vi hänger i teatersalarna. Det är blod svett tårar och fantastiskt såklart

Jag och Elias har en Lost-period och plöjer alla säsonger utom de sista 3 avsnitten, som vi fortfarande inte sett. Något kom väl emellan.

Vi firar ett och ett halvt år ihop och bjuder hem vänner på brunch. Älskar den här bilden så mycket.

Går på halloweenfest i Gamla stan

Jag och Gloria är white och black swan tillsammans.

Vi hänger mycket i gänget. Men boysen fyller 18 en efter en och vi tjejer köper vodka och går på olika hemmafester varje helg. Här är vi, fantastic five.

En kväll har vår teatergrupp middagsmys hos Hannah. Så bra kväll, vi pratar om viktigheter och oviktigheter och har det oväntat (vi var ett blandat gäng) fint ihop.

En kväll på höstlovet är vi hos Gloria på bastukväll.


Börjar de mörka morgnarna med frukost i sängen tillsammans med Ringo och så småningom julkalendern. För snart blir det ju december och vinter och sen nytt år. Nytt år nyare bättre tider, för hösten 2011 var faktiskt inte så himla kul. Var jättejättekär i Elias och hade väl ganska kul emellanåt men fan vad mycket ångest allt var

2012

September, skolstart och nollning! Vi är MUF:are. Heheh snygga va?


Jag åker till Grekland en vecka med min tennisklubb och det är potentiellt top 3 bästa veckan på året. Lär oss grekisk dans, tränar 3h per dag, badar i klarblått vatten, äter fantastiska bufféer, lär oss vindsurfa, festar med tennistränarna och bara njuuuuter

Kommer hem och allt är eldrött vilket ger mig lyckorus. Bästa septemberhöst med brinnande träd, frisk luft och långa kappor

Jag och Maria åker till Malmö för ett dygn. På kvällen har vi barrunda i Möllan och konstaterar att Malmö äger.

Dagen efter går vi på öppet hus på Juridicum.

Som är någon kilometer ifrån mig i skrivande stund, knäppt ändå?

Kommer hem och går på Floras 18årsfest samma dag. Jag och E sover där och dagen efter städar vi och bakar scones.


Är deppig en dag och Elias tar med mig ut i skogen där vi plockar blåbär, dricker kaffe ur termos och pussas.

Äter kantarelltoast <3

Har höstpicknick vid Skeppsholmen med min finaste

Höst = mys


Dricker öl på gratisevents och på Strand.

Jag och Gloria är avatarer/framtidskreaturer på halloweenfest. Ändå fint att vi klädde ut oss tillsammans två år i rad.

Hälsar på min syrra i Paris och har det helt helt underbart. För en helg är det som att vi bor ihop och bara lever drömmen.


Elias (och därmed även jag) flyttar in i lägenheten på Mariatorget!

Så fint att vara deltidssambos.


Jag och Mary åker till GBG sista helgen innan december i projektarbetssyfte men har det extremt festligt på köpet. Älskar fan Göteborg. Och Maria <3

2012, så bra höst så bra år.
Hoppas på en lika fin, om inte finare, höst i år. Och den börjarrrr nuUuuuUUu

2 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg! Detta gillade jag. Fler sådana här inlägg My! PUSS

    SvaraRadera
  2. åh, kan du inte skriva mer om den där ångesten som fick dig att gå ut från lektioner och hur det gick med kbt? blev det bättre? mår precis så nu och det är så fruktansvärt obehagligt när det händer i skolan.

    SvaraRadera