9.09.2013

Bra grejer, måndag

Bara för att måndag är en riktig SKITDAG (alltså, den kan vara bra så klart, men för mig är måndag så HIMLA negativt klingande. Värre än söndag (söndag kan vara mys, brunch, familjemiddag, gosgosgos). Måndag är bara... bajs). I alla fall, nu avbröt jag min egen mening med världens längsta parantes... - bara för att måndag är en riktig SKITDAG så ska jag skriva en sak med peppiga/bra saker (med idag, med mitt liv, allmänt):

  • Först och främst: jag har idag pratat med klasskompisar :-D Kanske 7 stycken?! Alltså, från att endast ha pratat med en tant utanför byggnaden på en rast till att boooom på en dag till och med blivit "uppraggad" av fölk. Alltså citationstecknen pga det var inte ragga-ragga utan Hejvemärduvarförpluggarduengelska-ragga. Nu känns denna termin rent skolmässigt i alla fall lovande. Bestämde med en asgullig tjej att vi skulle gå ut i helgen också!
  • Hade första work-shopen (har bara haft föreläsningar) och min lärare var så himla FIN, superglad och å en riktig gullis bara. Glada inspirerande lärare som får en att tycka att dela in ord i ordklasser är JÄTTEKUL, finns det något bättre?
  • Det regnar, jag har på mig 2 stickade tröjor (för jag har öppet fönster pga. älskar regnljud/öppet fönster), tända ljus och NJUTER av ~höstrusket~, kanske ska göra en kopp te till och med?!?!
  • Åt soppa till middag och nu ere soppsäsong <3 Och annan höstgod mat: SVAMP! Rotfrukter i ugn<3333 Krispiga äpplen... Citrusfrukter! Kanel. Okej ops kom in på december typ. 
  • Jag har fått sojamjölksperiod igen och går till kylskåpet och dricker direkt ur paketet :-) Sådant en får göra när en flyttat hemifrån
  • JAG FÅR TROLIGTVIS BESÖK I HELGEN! pirrrelipiiirr
  • Imorse fick jag CSN..........Nästan tveksam på att skriva denna punkt pga det är egentligen inte mycket att hurra för då jag har massa skulder/utgifter/osv. MEN ändå skönt att kunna köpa en kaffe på håltimmen/kunna handla tops frukt mjölk kikärtor på väg hem.
  • Lisa har varit hos sin pojkvän i 2 nätter och snart kommer hon hem, ska bli mys med en sambo igen, även om egentiden har varit mycket fin den med
  • Min septemberlista.
  • Att få mail/kommentarer av er. En riktig pärla som gått samma kurs som jag har gett mig en sammanfattning i historiadelen plus Lundtips. ASSÅ!<3
  • Att kryddsortera. Och fortfarande piffa i lägenheten, hänga upp en tavla var dag ungefär.
  • Att hänga på spotify. Liksom bara klicka runt, upptäcka ny och gammal musik, bli nostalgisk, göra nya spellistor, rensa bland folders. Å jag älskar spotify såååå mycket. Ibland får jag perioder då jag typ inte ORKAR lyssna på musik, annat än kanske 2 band. Blir liksom matt känner bara nejjJjjjJjjj men nu har jag en så bra musikperiod, vill bara suga in alla genrer alla band alla artister. Gammalt nytt knasigt mainstream svårt osv. MUSIK!!!!
  • Kaffe. Vad vore jag utan kaffe?
  • Upptäcken att Bianca & Tiffany har blogg? Bästa tjejerna mm. 
  • Min nya dagbok med världens bästa tryck <3 (Bild nedan, längst till höger)

Nu skall jag DISKA. Tjoho! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar