9.05.2013

logolepsy

Första Dagarna På Universitetet
Tänker att jag ska ha tio minuters marginal  för jag hittar ju faktiskt inte. Enligt mobilkartan tar det 34 minuter att gå okej jag går 45 minuter innan tänker jag men. blir. sen. SURPRISE. My det skulle ju vara nya tider JU? Jag promenerar raskt fram, svänger in på rätt gata, kommer fram till Helgonavägen 12 men hallå va det här är ju ett bostadshus? Frågar förvirrat närmsta person som säger nej, SOL (Min byggnad heter fucking SOL, det kan inte vara annat än bra) ligger vid helgonabacken, det är där borta. H a h a tänker jag och skyndar vidare. Kommer i tid. Yes. 

Yes
Ni förväntas lägga 40 timmar per vecka för att klara av kursen
Det är 10-12 timmars föreläsningar, resten är självstudier
Snabb huvudräkning H A H A ok jag ska plugga 6 timmar självstudier per dag, det vill säga vad jag snittat varannan månad i ~mitt tidigare liv~ 

Idag kom jag extremt trött till föreläsning nummer två och ville nästan gå därifrån första halvtimmen på grund av lokalens (icke existerande) syre. MEN, sedan hände något. Jag lyssnade på läraren. Intense.

Suffix prefix dictionaries morpheme hyponymy cognate
Sträcker på mig i stolen och lyssnar mer intensivt på de engelska termerna som sprutas (ok sägs ganska långsamt men det känns så) ut ur lärarens mun JAG BLIR ORDTOKIG!! Visste ni att det finns ungefär 500,000 ord i engelskan? Och då räknar en inte med non-standard ord som till exempel slang, gör en det så blir det 1-2 millioner ord! Fattar ni vad många ord det finns?

ÄLSKAR ORD


(bilder: pinterest)


4 kommentarer:

  1. Och jag älskar engelskan! så avis, din kurs låter ju skitintressant!!!

    SvaraRadera
  2. My, var är Elias? jag får kramp i magen av att inte se er tillsammans! kan du inte berätta? <3

    SvaraRadera
  3. Lovar dig My att du knappast behöver lägga 6 timmar självstudier varje dag. Du kommer komma in i universitetsrytmen snart och se hur mycket som krävs av dig för att klara kurserna (vilket inte är så mycket som man tror). Älskar din bloggis!

    SvaraRadera
  4. Har själv läst kursen och många gånger ville jag bara lägga mig ner och gråta (and I did). MEN! Varje tröskel man tar sig över, den känslan. Du klarar det!!!

    Kram Alice

    SvaraRadera