4.30.2013

sista april hatt- och brasdag.

Hej!
Idag är det valborgsmässoafton. En hype:ad högtid som många inte förstår sig på då det handlar mycket om att s u p a, men som jag gillar då det för mig handlar det om mysbrasa, grillning och umgänge. Jag och Johanna hade en tradition att alltid fira valborg ihop. Vi gjorde det 3 år i rad.
image45
Förra året mötte jag, efter teaterrep, upp de här två:

Vi skulle nämligen till Uppsala!

Träffade Molly, min barndomsbästis, vilket var väldigt fint. Den här bilden togs i syfte att visa någon kompis vart vi befann oss. Vi la upp den på instagram då en inte kunde ringa pga. överbelastat telefonnät!

Här är en del av finfina gänget.

Vi satt länge i Universitetsparken och drack vin, lekte lekar och mådde bra.

Sedan var det helt omöjligt att hålla ihop. Ett tag var det bara jag Gloria och Agnes. Vi hamnade på en studentfest

Såhär trött var jag när vi var tillbaka i Stockholm.

Mötte upp Maria vid centralen (jag åkte till en kompis i Stockholm på fest medan hon var kvar i Uppsala)


Och så cyklade vi hem i gryningen.


Enligt tradition är det också mösspåtagning idag. Då samlas alla tredjeklassare på skolgården med sina mössor och lyssnar på körsång. Så fin grej tycker jag.

Här är Tina & Mathilda förra året <3 Minns det som igår (lol), jag var så himla känslosam!

Nu hoppas jag att solen ska komma fram och så ska jag promenera till skolan med mössan i högsta hugg.
Puss och glad valborg!

1 kommentar:

  1. haha woooow vad lik du är samuel haus (tzatziki från tzatzik, morsan & polisen) på bilden där du är så trött!!
    du är så söt :)

    SvaraRadera