4.25.2013

En underbar onsdag.

Min morgon var att komma emellan, att krama en gråtande familjemedlem och att säga det ordnar sig.

Min skoldag var att bestämma nomineringar för varje klasskamrat. Skratta, diskutera, tänka hur bra alla är. Att bli kladdig om fingrarna av ballerinakex och kladdkaka.

Min eftermiddag var att hänga i Fannys rum med henne och vår födelsedagsälskling Maria. Dela på en öl, sminka oss och lyssna på peppig musik.

Vi gick till Wollmars. Träffade andra ölsugna och flyttade bord fyra gånger. Så tittar Fanny på mig och säger My, ska vi åka till globen och leta biljetter till Bieber? 

Min kväll var frusna fingrar, nya kompisar, kämparglöd och riskakor på gamla stans perrong. Det var skådespel och känslan av misslyckande. Det var att åka till Baba Sonic, krama kompisar och dansa till Håkan Hellström. Det var att impulsåka till Café Opera och fistpumpa till house. Det var en kö till Rose, äckliga killar som pekar ut tjejer de vill ha in och andra trevliga. Det var en röd onepice vid ett dj-bås, att stå tryckt mellan fyra skrikande tjejer och gunga till musiken. Det var ett pumpande hjärta, ett starstruck-hjärta och den gemensamma känslan av besatthet. Det var knäppt.

Min morgon var att stanna längst av alla, komma ut från klubben och utbrista sommar!!! det är så ljust!, promenera mellan Hamngatan och Hornsgatan, lyssna till fiskmås-skrik och ha värkande ben och fötter efter 6 timmars dans. Somna bredvid Fanny med en totalt upprymd känsla efter en sådan där magisk natt.

1 kommentar:

  1. Festprisse-My!

    Alltså, jag sprang ju inte KONSTANT. Jag körde lite intervaller och powerwalkade några gånger också. och verkligen, småjoggade. Kan liksom inte KUTA hela den biten. För jag suger verkligen också.

    Men, haha, när jag sprungit 3 km (egentligen 5 km) så höll jag ju på att DÖ. Kollade på mobilen hela tiden och blev jätteförundrad. Trodde aldrig det skulle ta slut! Pressade mig till bristningsgränsen.. :P

    SvaraRadera