4.06.2013

Solpirr, frustrationstårar och carpe kärleken & fräknarna

Här kommer en bunt mobilbilder sedan senaste gången jag visade! Från och med onsdag kväll är dem.

Här är mina snygga klasskompisar och nära vänner Freja och Maria. (OBS RÖKNING DÖDAR). Vi var på hiphop-kväll på Vardagsrummet. Dansade till hip hop (top 1 bästa musiken att dansa till, delad plats med avicii-radio-dunka-dunka-electro-dubstep (hehe oops blev visst fler musikgenrer)) och drack öl. Fast inte jag för jag är fattig : (

Dagen efter, i torsdags, åt jag och Maria frukost på hennes terass innan vi skulle plugga.

Det var alldeles ljuvligt. Titta hon sitter barbent!

Sen studerade vi hela torsdagskvällen och fredagsdagen (från 09 på morgonen, det ni!) sen skulle vi ju fira:

GLASS! Magnum strawberry white är nog min bästa. Jag måste alltid ha choklad men asså MUMS

Sen mötte vi upp den här finisen! Mathilda heter hon och vi lärde känna varandra förra året när hon också gick teaterlinje på Södra latin. Nu studerar hon genusvetenskap i Malmö men var på hemligt besök i Stockholm över en dag sådär.

Så bra person! Var fint att krama henne lite och ta igen det senaste kvartalet. (SJUKT att det gått ett kvartal av 2013 förresten). Sedan pratade vi om andra saker också, som att sätta stämpel på relationer och att resa efter studenten. Maria och Mathilda är så vettiga båda två, jag sitter och tänker hur smarta och bra de är hela tin.

Sen gick jag och handlade. Avokado bland annat.

Gjorde nämligen egen sushi! Ni ser ju att bitarna inte är sådär fantastiskt vackra eller komplicerade men de var SUPERgoda. Jag och Elias har planerat att göra det många gånger men alltid backat ur för att vi tänkt att det tagit typ 5 timmar. Så sa Emma att hon gjort det på under en timma och skulle visa mig. Supernice.

Nu har jag ingen bild på Emma men här är vår sushi i alla fall. Vi hade inte setts på över en månad och hade massor att prata om. Min bästa underbara Emma.

Sen åkte Emma hem och jag kände mig plötsligt pangförkyld. Helt darrig i kroppen. Elias kom och i två timmar låg jag bara och grät. Pga: självförtroendesvacka, frustration över att känna mig svag (alltså en blir ju så JÄKLA känslig) och genusprat. Frustrationen!!! Arghh
Men sedan kramade han mig massor och till slut somnade jag gott.

Vaknade upp imorse och mådde förkylningskasst. Elias var så fin och gjorde frukost med massa hälsoboostande saker, bland annat en dryck på varmt vatten/citron/honung/ingefära. Det gjorde *suuusen* (En kan väl inbilla sig i alla fall)

Fick nog av självömkan och vridna lakan så gick upp och satte mig på en liten trappa utanför vårt kök med nötter, juice, kaffe och bok.

Sedan kom Elias och satte på Värvet där Jonas Gardell intervjuades. Det tog 4 minuter och sedan rann tårarna nedför kinderna. Alltså Jonas vilken man!


Sedan satt vi där på trappen, han och jag, mitt livs stora kärlek. Jag har tänkt på oss den senaste veckan med ett slags vedmod i kroppen. Jag har insett hur tudelad jag är när det kommer till hösten och att kanske bo i olika städer (eller till och med länder), har förnekat mitt rädda jag som är ja helt LIVRÄDD för framtidens ovisshet. Men. Så satt vi där på trappen imorse och jag kände genuin lycka genom HELA kroppen. Jag kände mig för en gångs skull helt och fullt i nuet. Det alla pratar om och vill uppnå men som en sällan gör. Och Elias sa "Det är de här stunderna som jag är som lyckligast med dig. När vi bara är."

Nä nu blir jag blödig. Är faktiskt så pirrigt glad idag, trots den eländiga förkylningen. Tack igen för era kommentarer förresten, ni är bäst.<333
JUSTE höll på att glömma. Jag har ju som nämnt en självförtroendesvacka just nu. För att ta mig ur den tänkte jag börja vända på saker. Mental styrka ni vet. Till exempel:

Jag får massa små bruna fräknar av solen. Och jag hatar det. Trots det faktum att jag tycker att fräknar är supervackert! Men såklart när de sätter sig på min näsa mina kinder och min överläpp så ska jag tycka att det är jättefult och klaga på att just mina fräknar är fula fräknar. Så ologiskt. Så. Nu ska jag carpa mina fräknar! Kolla vad söt jag är med mina fräknar!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är skönt med personer som dig. Du romantiserar inte allt och verkar ha en nyttig självdistans. För att peppa dig lite så måste jag bara säga att du är fruktansvärt vacker. Du är inte vacker på ett vanligt (tråkigt) sätt, utan på ett mer intressant sätt. Ha en underbar vår My!

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen så jättesnygg och det tänker jag varje gång jag läser och ser en bild på dig, så sluta. Sen så undrar jag var du hittar alla dina asnajsiga örhängen för det fattar jag inte, dom ser liksom så o-butikiga ut, om du fattar hur jag menar. Puss

    SvaraRadera
  3. Du kler jo fregner fantastisk bra. Jeg hatet alltid mine fregner før, men nå er jeg begynt å like dem litt mer. Er jo ingenting å gjøre med dem uansett! Håper du får verdens beste dag:):)

    SvaraRadera
  4. SUPERSÖT I FRÄKNAR. Jag har nämligen också en massa nu.

    SvaraRadera