4.28.2013

2 stycken årspremiärer, god mat och älsklingar

Jaha vad ska jag inleda med här. Skulle kunna skriva den här vanliga: "Hej, här kommer en bunt bilder från den senaste tiden!" för det är ju så det är. De senaste 3 dagarna för att vara exakt.

I torsdags åt jag en megamysig middag med mamma & Ossian (min bror). Vi åt lax med sparrisrisotto och sallad. Ser inte supersmaskigt ut men ALLTSÅ


Sen var det en helt ljuvlig solnedgång. Lyxen i att bo såhär vid vattnet.

Hemma hos Maria. Outfit: Floras byxor Fannys tröja *Har ju inga egna kläder*, tandborste och peacetecken (?) pga. nervös av att stå och ta egobilder i spegeln

Jag skrev ju att vi skulle äta indiskt men vi kände för att ta vara på det fina vädret så vi gick till Vitabergsparken. Jag är fullt medveten om den mörka himlen på den här bilden men det var faktiskt varmt och stundtals soligt.

Köpte thaimat och varsin folköl.

*Njuuuter*

I lördags jobbade jag i en trädgård hos en mysig familj. Hade sådan jobbångest innan men det var faktiskt trevligt. Lyssnade på podcast och fick sol i ansiktet samtidigt som jag skrubbade terasser/utemöbler och bar tunga saker.

Sedan åkte jag hem till Maria! Skulle nämligen grilla för första gången i år!!! (Ok inte jag för jag äter inte kött, men ändå)


Mitt korvsubstitut: halloumi och kikärtor. Så. mycket. bättre.

Maria skålade oss välkomna! (Kan en säga så: skåla välkomna?) Haha. Sen åt vi. Pratade och pratade och lekte lekar och mådde bra. Sen dansade vi också. Mycket bra kväll med mycket bra personer.

Idag är det söndag. Jag åt frukost på Elias köksgolv: sojamjölk med linfrön & banan plus äppeljuice. Äppeljuice känns så mycket fritids tycker jag.


Jag och Elias åkte till Djurgården för att fixa med min mormor och morfars segelbåt.

Gick förbi fina hästar.

Jag får typ ont i hjärtat varje gång jag ser en häst. Har varit en sådan hästtjej. Å så vackra djur, saknar det så myyyycket

Jag hade träningsvärk sedan jobb och dans dagen innan så det var mest Elias som slet, hehe. Jag klättrade lite i alla fall.

Céline Dion – My Heart Will Go On (Love Theme from "Titanic")

När vi var klara bjöd mormor oss på fika.

Vi delade på kaffe morotskaka och glass. Puh

!!! Så fin

Ser tveksam ut, obefogat då morotskakan var MYCKET god.

Annat bra idag: träffade Flora & Paulina, åt nudlar med tofu till middag samt klarade ÄNTLIGEN bana 32 på Candy Crush!!! YES vilken bra känsla

Jag är så SANSLÖST pepp på denna vecka. Det kommer bli en så rooolig underbaaaar vecka. MM.
Puss på er allesamman.

2 kommentarer:

  1. ALLTSÅ, sluta med ditt jäkla halloumi-frestande! INTE okej. Buhu.

    Haha, alltså, den där bilden. Jag förstår vad du menar med att Elias inte riktigt försöker. Men motivet är det inget fel på, vill jag påstå.

    SvaraRadera
  2. Det är ju bäst att få låna kläder av sina vänner! (...eller bara ta sig friheten att göra det)

    SvaraRadera