4.08.2013

Vardagstrivialitetens guldklimpar

Idag är det måndag. Måndag är allmänt känt, tillsammans med söndag, som en pissig dag. Därför mina vänner tänkte jag berätta om väldigt banala saker som gjort denna dag till en bra dag:

Imorse lämnade jag och Maria in vår projektrapport! (Gud vad jag tjatat om den, förlåt för det, nu är det faktiskt slut.) Kan vara synonymt med att skriva ett prov, göra klart en uppgift, städa sitt rum, göra klart en arbetsuppgift osv. Produktivitet ni veeet: Den känslan bara, så underbar.

Kolla igenom Floras instagram-feed (rastlös på bussen till skolan) och minnas gamla goda tider (hehe). Bli lite sommarpirrig och tänka att det faktiskt bara är två månader kvar tills sommarlov.

Att promenera två minuter från skolan till Elias (lyxen i att han bor så nära min skola), göra kaffe och skriva klart ett svenskatal. Bam. Plus at ha prickiga strumpor! Nog mitt allra bästa vardagstips. Blir så glad av mina strumpor, hehe.

Snart ska jag möta Elias och kolla efter studentklänning till mig. Just denna måndag är faktiskt ganska bra!!!

JUSTE, höll på att glömma! Det var hummus till skollunchen idag. Jag blev så exalterad att jag inte hann tänka på att fota det : ( Men alltså GUD hummus <3

2 kommentarer:

  1. Hej My!
    Jag är också intresserad av teater och skulle vilja bli skådespelerska. Jag har gått som du teater på gymnasiet, så nu undrar jag vad ni kom framtill i ert projektarbete, vilken teaterhögskola ska man gå på?
    Kram från Evelina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Evelina! Vad roligt att du vill hålla på med teater : )
      Alltså det är väldigt svårt att ge dig ett konkret svar på din fråga, då vi i vårt arbete inte ville komma fram till vilken skola ALLA ska gå på; vilken som är bäst. Vi ville ta reda på vad som karaktäriserar varje skola och därmed ge information till våra klasskamrater om vilken skola som passar bäst för var person. Till exempel är GHM (Göteborg) mer filmprofilerad än de andra skolorna och på LTU (Luleå) jobbar en mer intensivt pga. skolans geografiska läge. Det vore lättare att svara på frågan om jag visste vad du är mest sugen på, vilken teaterriktning du vill ta liksom. Däremot kan jag säga att alla fyra skolor är sjukt bra, men kanske på olika sätt. Sedan tror jag inte att det spelar överdrivet stor roll vilken skola en går på. Skolan är till för att du ska lära dig mer om yrket och för att du som individ ska hitta ditt egna uttryck, och det jobbar alla skolor för!
      Hoppas du känner dig nöjd med svaret, om du undrar något annat om någon speciell skola eller så får du gärna maila : ) (mypersson@live.com)
      Kram!

      Radera