4.13.2013

Monday's blue, Tuesday's gray and Wednesday too, Thursday I don't care about you it's Friday I'm in love

Den här veckan har varit så utomordentligt bra! Den är visserligen inte slut än men i helgen tänkte jag mest ta det väldigt lugnt. (Längesen jag var taggad på en hel helg utan något spektakel)

Min skolmåndag var ju superb (se två inlägg ner) och efter det gick jag och Elias på stan tillsammans. Sen hade vi en fin kväll hos honom.

Tisdagar är lika med tennis och just denna tisdagen valde jag att ta en hurtig powerwalk hemifrån mig till tennisen. Det var UNDERBART. Solen rakt i ansiktet och högt pumpande musik i öronen. Tanken på hur jag måste sett ut för förbipasserande bilar roade mig så mycket; jag gick nämligen helt överdrivet i takt till varje låt. Ehhh ah

I onsdags slutade vi tidigt så efter att ha gjort ett försök till att plugga bestämde jag och Freja oss för att CARPA solen och gå till Wollmars uteservering. Vi drack varsin öl och pratade om relationer personer och studentklänningar.

Sedan gick vi till skolan för att hänga lite där innan Läroverksfejden (mer om det nedan). Kolla snygg kompis jag har!
'
Det finns få saker som är lika underbart som att sitta i ett fönster, med solen rakt lysandes på en. Eftermiddagssol på våren är ju HELT fantastiskt också, sådär varmt mjukt smekandes. AAah

Klockan 17:00 började första deltävlingen av Läroverksfejden. LVF är en årlig tävling mellan de fyra största(?) läroverken i Stockholm: Kungsholmen, Norra Real, Östra Real och Södra Latin. Det tävlas i retorik, allmänbildning, idrott och estetik(teater, dans, musik och nytt för i år: poetry slam). Den sistnämnde deltävlingen hålls alltid på Södra. Förra året var jag och några klasskompisar med i teater. Vi vann teatern, Södra vann estetik-deltävlingen och stod sedan som vinnare för hela tävlingen. Peppen i det!!!

Varje skola har en egen färg och så tågar skolorna med skyltar, flaggor och krigsmålningar. Den svarta klacken på bilden är Kungsholmen och den blåa är Östra.


Och så vi, röda södra. Stämningen är HELT sjuk. Jag älskar det så jävulskt mycket; tävlingsglöden och känslan av gemenskap, engagemang och tillhörighet. Det är dessa stunder jag älskar min skola brutalt.
(ps. vi vann i år igen (denna deltävling alltså))

Dagen efter LVF, i torsdags alltså, var det pannkakans dag och vi fick pannkakor i skolan. Mmm

Jag var mest svinnervös hela dagen för vi skulle ha Nationella i svenska, muntliga delen. Jag kan vara så stört nervös när det kommer till prestationsgrejer. Aaah fan vad dåligt jag mådde, men det gick ju faktiskt bra till slut. 5 minuter av darriga ben men stadig röst, så var det över. Måste sluta överdramatisera saker, hehe. (Tycker till och med att det är delvis KUL)

Kvällen var den festligaste på länge. Det var öl på Wok Mee, årets första studentskiva på Slakthuset, flera timmars dans, min änglaAgnes som fyllde 19 och massa bra kompisar. Mitt humör matchade den dunkande musiken så väl, min kropp bara pumpade ut lyckohormoner hela kvällen.


Igår kväll åt jag glass med varma blåbär och kollade på Clueless. Mysig film om en är trött och sugen på en riktigt töntig (men härlig) tjejfilm. Nu ska jag ta tag i mitt liv (städa plugga öva träna osv). Puss!!!

3 kommentarer:

  1. My ska du flytta?
    (Om du orkar får du även berätta vart din limegröna mössa är ifrån?)
    Puss och gull

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1. Ja eventuellt : )
      2. Min mössa är från Lindex!(!)
      puss!

      Radera
  2. Har varit så sjukt sugen på pannkakor idag, så äter absolut ALLA i hela blogg + instagram-världen det. Så provocerande! Känner igen det där med att prov är både fruktansvärt och kul, det är så roligt att prestera när man känner att man kan. Men vidrigt att vara nervös och dö innan.

    SvaraRadera