4.21.2013

Kalasfina helgen!

FREDAG


Några i min klass var med och spelade upp en liten pjäs på skolans fredagssamling. Det var utdelning av Tranströmer-stipendiet och sedan fick vi vara med på brunch i lärarrummet.

Fina Karolina i 50tals-frisyr.

Karro, Emma och Freja.

Aldrig någonsin ätit så god mat i skolmiljö. Potatis med färskost, rödbets- och chevrepaj, sallad, ost & kex osv. MmMm

På kvälla mötte jag upp personen ovan och handlade samt lagade halloumisallad.

Felix kom hem från jobbet och vi åt middag tillsammans.

Så drack vi vin och spelade en blandning av Orangino och pekleken.

Detta är tydligen jag : )

Så kom Elias senare också. (Bilden är stulen från Flora)

Så piffade vi för att gå ut och *festa*

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

LÖRDAG


Jag hade planerat en överraskning för Emelie. Nämligen att gå och äta crêpes! Vi gick till à la Crêpe vid SoFo.

Här är min HELT UNDERBARA crêpe. Färskost, mörk choklad, blåbär och vaniljglass. DOG.

Här är mitt våriga och tjusiga sällskap, Emelie. Det var så himla fint att träffa henne igen! Vi tog igen, pratade mycket om relationer/Paris/framtidsdrömmar och jag ventilerade lite och mottog hennes kloka respons. Hon är så bra.

Sedan ringde min mormor mig och behövde hjälp på deras båt.

Vi åkte ut till Djurgården.

Gick förbi fina gamla par.

Trots olyckliga omständigheter var det fint att träffa mormor.

SÖNDAG

Har hängt i solen med de här två personerna. Främst Fanny. Vi konstaterade att det nästan inte finns något bättre än vår/sommar-Stockholm. 

Och så köpte jag den här bikinin på Beyond Retros garagesale för 10 (!!!) kr. Ursäkta om ni anser bilden halvvulgär. 

Det är sol i HELA vårt hus. Nu ska jag äta söndagsmiddag med min familj.
ps. Om ni inte har lyssnat på Daft Punks nya singel måste ni göra det. Daft Punk – Get Lucky - Radio Edit.
ps2 Jag har fått en sjukdom: Direction-Infection. Vet inte vad som hänt med mig. Jag är besatt av Harry Styles. Det är fruktansvärt. 

4 kommentarer:

  1. Alltså jag blir så OTROLIGT sugen på crêpe efter att ha sett din bild. Panik-sugen typ.

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare.. Det såg ju dödsgott ut!! Måste ta mig dit någon dag!

    SvaraRadera
  3. Du är kanske en av de vackraste tjejerna jag någonsin sett. Bara så du vet.:)

    SvaraRadera
  4. Vadå vulgär? Du är ju vrålsnygg!

    Åååh, så roligt att läsa om sig själv, hoho. Sedan är jag glad att det gick bra med morfar till sist (det låter ju så), och att du hade en trevlig dag hela dagen uuuut. Tack för allt, My, det var så himlans fint! Ser fram emot att träffa dig mer :)

    Och du har helt rätt. Leva i nuet och mindfulness och allt det där. Ja.

    SvaraRadera