4.15.2013

~det blir aldrig som en tänkt sig~

Den här helgen blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig kanske. I lördags, efter att ha städat hela min garderob, powerwalkat och sedan trötthängt hemma hos Lisa med henne och Emma ställde jag om mitt humör från mys till pepp. Lördagskvällen, som var planerad att spenderas i en biosalong, slutade istället på en bar, med ett stopp hos Emma för prat, rödvin och M&M's. (Varför har jag varit jordnötsallergiker hela mitt liv och inte fått smaka på de fantastiska godisarna förrän nu?)



Emma fick mig på så jävulskt bra humör och sedan tog vi bussen in till stan för att skiljas åt på tunnelbaneperrongen. Jag åkte till Gamla stan, mötte Gloria och tillsammans styrde vi stegen mot Le Rouge där vi lyssnade på hennes bror som spelade skivor och drack sura drinkar. Först kändes det i magen att jag gjorde något annat än planerat men sedan insåg jag att jag faktiskt ville vara precis där jag var. Det var så himla fint att få kvalitetstid med Gloria och jag var pigg efter att ha sovit tolv timmar natten innan.



Söndagen visade sig vara årets hittills varmaste dag och jag vaknade upp pigg & glad. Tanken var att jag skulle träffa Flora & Paulina samt få en hel del saker gjort. Istället hamnade jag på SÖS-akuten i 6 timmar (inte som patient dock). Flora var en true friend och höll mig samt den riktiga patienten (jag var ju bara anhörig, som sagt) sällskap i ett par timmar. Jag stannade där tills klockan närmade sig 21. Var orolig, mådde piss av sjukhusmiljön och alla slangar överallt (dåliga minnen), var arg på svensk sjukvård och det faktum att ALLA sjuksystrar var kvinnor och att den enda läkaren vi såg var en man. Grrrr

En ganska dålig söndag var det. Men nu är allt lugnt bra frid och fröjd och jag ser FRAMÅT.

Den här veckan...
Borde jag: skriva en arbetsmiljö-uppsats och repa monolog.
Tänker jag: vara nöjd med mig själv!!!
Vill jag: skriva, laga god mat (haha, detta svaret är väldigt präglat av mitt nuvarande humör; det regnar ute och jag ba mmmmmys)
Våndas jag inför: torsdaggggg
Längtar jag mest till: bio med Elias imorgon, helgen & varmt väder
Hoppas jag: att jag känner STRONG och bra. 

1 kommentar:

  1. Ibland kan ändrade planer bli rätt bra ändå, alltså. Jag känner igen det där att "det var ju inte som jag tänkt mig", men helt sjukt bra att du kunde vända det och inte låta det stoppa dig! Ibland är ju ändringarna faktiskt bättre ;)

    Oj, så hemskt det låter med sjukhusvistelsen. Var det något allvarligt?

    Och varför har du totalignorerat mig angående att träffas? vavavavvavaA?

    SvaraRadera